شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

روح و روانی زلال برای یک نینجای واقعی چگونه است؟


روح و روانی زلال برای یک نینجای واقعی چگونه است؟
امروز در کناری می‌ایستم و تسلیم قدرت برتر نینجای خود می‌شوم. اجازه می‌دهم قدرت نظم دهندهٔ خداوند متعال همه آن‌چه مرا نگران می‌سازد، منظم و هماهنگ کند، او خود ساخته است خود نیز می‌تواند خراب کند. از گذشته‌های دور همیشه بودند مردان و زنانی که نمک خوردن و شیشه نمکدان را شکسته و دست‌های خیر را گاز گرفتند. در تاریخ بشریت نمونه‌های بسیار داریم.
در روند و طریقت هنرهای رزمی بارها و بارها شاهد بودیم و دیدیم شاگردانی بی‌استعداد بی‌ریشه سعی کردن با فریب استادان خود و با رنگ عوض کردن ساختن ظاهر آرام وفادار فرصت‌های خوبی برای خود فراهم آورند و تاریخ بارها و بارها به ما ثابت کرد که غافلان بد اندیش به مقصود دل نخواهند رسید.
هنرهای رزمی نین جوتسو (شی کن هارمیسودایکومی) مراسم قبل و پایانی تمرینات نین جوتسو واقعی در ساختار روح و روان یک نینجا بسیار بااهمیت بوده و شخصی تحت تعلیم از خداوند تقاضا می‌کند خردی به او بخشیده شود تا بر آن‌چه تغییرپذیر است آگاهی یابد و از روی عقل، نه احساس آگاهی را حس کند. نینجا با خدای خود همیشه عهد می‌کند و درددل خود می‌گوید: بار تعال امروز اموری را که در جهت تصمیم‌گیری به‌دست قدرتمند خود می‌سپارم مطرح می‌کنم. با تمرکز بر وقایع با شرایط خارج از اختیار به کاهش انرژی خود ادامه نمی‌دهم، امروز سعی خواهم کرد خود را پیدا کنم، سیرت درونم را پاک کرده، از طبیعت که آفریدی انرژی دریافت می‌کنم، از محیط اطراف انرژی تسخیر می‌کنم.
امروز به خاستگاه خود می‌کنم و آرامش را که در درونم ساختم با تمامی وجود به کار می‌بندم و سعی در رهائی وجودم از شیطان ناامیدی دارم. همه احساسات، شور و حال طبیعی خود را می‌پذیرم.
خدایا: احساسات، بخشی از طبیعت من است. گاهی اوقات فوق‌العاده و بعضی وقت‌ها رنج‌آور است. احساسات من هرچه باشد، همه آنها برای بیان کامل من حیاتی و ضروری است. من قسمتی از قالیچه‌ای هنری وجود هستم. بیان هنر خداوند مهرآفرین. بر الیاف رنگارنگ و ترکیبی‌اش می‌ایستم، به آن می‌نگرم، کامل و بی‌انتقاد آن را می‌پذیرم. امروز با این احساسات از زندگی‌ام لذت می‌برم. امیدوارم همیشه استوار و محکم باشم.
با زندگی راحت کنار خواهم آمد. آن را برای مثبت بودن پذیرش کردم. هرگز نخواهم گذاشت شیطان (ناامیدی) در درونم رسوخ کند. و من را اسیر خود سازد، به این طرف و آن طرف بکشاند.
من یک نینجا هستم؛ امروز برای شناخت نیازهایم می‌توانم تنها به خودم اعتماد کنم، نه منتظر نظر دیگران باشم. یادمان باشد تنها به دنبال شاد بودن روح و روان مثل تلاش برای گرفتن باد یا تسخیر سایه‌هاست، بدان همرزم فقط در درون خودت شادی اتفاق خواهد افتاد.
خداوند سعی خواهم کرد از ثانیه ثانیهٔ عمرم مفید استفاده کنم. تا خودم و استادم راضی باشیم. همرزم، نگران این نباش که مردم دربارهٔ تو چه فکر می‌کنند. آنها حسابی نگران این هستند که تو دربارهد آنها چه‌طور فکر می‌کنی. از نگرانی دشمنانت استفاده کن (فوکوروگاشی)
من یک نینجا هستم. با قدرتی سرشار از عشق و محبت برای خدمت به انسان‌ها و همرزمانم.
فراموش نکنید، ما هر توقعی از زندگی داشته باشیم، همان را به‌دست خواهیم آورد، اگر در ذهنتان از خود تصویر شخصی ضعیفی را ساخته‌اید، این فکر باعث می‌شود که دست از تلاش و کوشش بردارید و شرایط ضعف را فراهم کنید. تصاویر ذهنی اساس شخصیت احساس و رفتار شما را تشکیل می‌دهد. بنابراین برای تغییر رفتار خود باید تصاویر ذهنی خود را تغییر دهید و بدین ترتیب موجب افزایش نیروی اراده و کنترل نفس خیش خواهید شد.
▪ مهم: (ما به وسیله اندیشه‌های خود پیشرفت می‌کنیم و توسط نردبان تصوری که از خویشتن داریم بالا می‌رویم) هرگز پایه‌های نردبان ذهن خودرا در جائی لغزنده و بی‌ریشه نگذارید.
ـ همرزم نینجا: افراد موفق در هر رشته به‌طور حتم قوی‌ترین، سریع‌ترین، بهترین و باهوش‌ترین آنان نیستند، بلکه پایدارترین افرادند. پایداری نسبت به هدف و تعقیب بی‌وقفه‌ٔ آن، رمز موفقیت یک نینجای واقعی است.
نیروی کسی که به چیزی معتقد است برابر است با نیروی ۹۹ نفر که فقط به آن علاقمندند. (جان استوارت میل)
ـ همرزم نین جوتسوکار: زندگی تنها یک فرصت برای بالیدن است. برای شکفتن، زندگی در ذات خود تهی است. اگر نتوانید خلاق باشید نمی‌توانی زندگی را سرشار از خرسندی کنی، شما ترانه‌ای در دل داری که باید خوانده شود و رقصی در وجود داری که باید به حرکت درآید پس خود را باو کن و در یک مسیر درست قرار بگیر.
ـ همرزم نینجا: بگذار هر کار تو نشانی از یگانگی تو باشد.فردیت خود را نشان بده. بگذار حیات از وجود تو بر خود ببالد. آن‌گاه زندگی دیگر یک دردسر نخواهد بود. بلکه رایحه‌ای خواهد بود، دل‌انگیز. یکی از دلایل این‌که همه در زندگی به موفقیت‌های بزرگ نمی‌رسند آن است که موفقیت معمولاً چهرهٔ خود را در پشت تلاش‌های جدی و مستمر پنهان می‌کند. بنابراین باید توان فردی خود را به کار گیرید و به یاد داشته باشید که در دنیا دو نوع سختی وجود دارد: یکی سختی نظم و ترتیب و دیگری سختی افسوس و پشیمانی از کردهٔ خود. اما با این تفاوت که نظم و ترتیب یک گرم وزن دارد و پشیمانی یک تن.
مردان و زنان مسئولیت‌ تمام کارهای خود را به عهده می‌گیرند. این‌هم وجه مشترک دیگری از افراد موفق و رهبران بزرگ جهان است. این افراد معتقدند که تمام رویدادهای زندگی نتیجه کار و عمل آنهاست. (استقامت، مادر موفقیت است)
در تکاپوی زندگی برتر سعی نکنید. ارزش‌های انسانی را فدای جاه‌طلبی و خودخواهی نکنید. همیشه برای خود در اخلاقیات و روابط اجتماعی مرزی را بگذارید که پس از آن میدان مین وجود دارد. عبور از مرز، شما را درهم خواهد کوبید.
هنرهای رزمی نین جوتسو ابزاری برای بهتر زیستن و بهتر بهره بردن از زندگانی به وجود آمده است، آن را آسان از دست ندهید.
نگذارید ذهن و جان شما با خیال و وعده مسموم شود. جاه‌طلبی و خودبینی بزرگ‌ترین طناب داریست که اگر امروز گلوی شما را فشار ندهد فرداها در انتظار آن باشید.
معلم نفس خود و شاگرد وفادار وجدان خویش باشید. هرگز نگذارید با قیمت و یا بی‌قیمت ارزش‌های انسانی شما به تاراج برود. و با ذهنتان بازی شود.
همرزم افراد کم خرد و بد اندیش را از خود دور کنید. فراگیری هنر نینجا و ساخته شدن در هنرهای رزمی نین جوتسو نیاز به فریبکاری و دغل بودن ندارد.
با روحی قوی و ذهنی باز هنر نینجا را تجربه کنید. آنان‌که چند صبائیست برای به‌دست آوردن شهرت و مال‌اندوزی به هر قیمتی از همه چیز مایه گذاشتند، بداند چند نیش مگس هرگز در تنه‌ای اراده و استقامت راست قامتان مردان و زنان نینجا نفوذ نخواهد کرد.
هوش و ذکاوت ودیعه‌ای است الهی در نهاد انسان که با کسب علوم توان اشاعه و بروز می‌یابد. و نیازی به تقلب کردن نیست.
با دروغ نمی‌توان جهانی بود با دروغ نمی‌توان مدارک با ارزش جهانی گرفت و با دروغ نمی‌توان آدم‌های زنده را تا ابد فریب داد.
بارها و بارها پس از گذشت سال‌ها نمایندگان و مربیان دلسوز، هنرجویان نینجای فداکار این هنر باستانی با حداقل‌ها هم توانسته‌ و می‌تواند به سر منزل مقصود برسد. هرگز نیازی به دغل‌بازی نیست.
ارزش انسان‌ها به هوشیاری و خدمت به اجتماع خویش است. نه به زبان و تبلیغت اوست.
بخشی از جزوات و کتاب‌های (روح شیطانی) (نین جوتسو از حقیت تا اسطوره) به تألیف و گردآوری: استاد اکبر فرجی بنیانگذار و مؤسس بوجینکان دوجوتای جوتسو، نینجوتسو در ایران
منبع : مجله‌رزم‌آور


همچنین مشاهده کنید