شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

خلیلی: در اسپانیا پا به توپ می شوم


خلیلی: در اسپانیا پا به توپ می شوم
محسن خلیلی آقای گل فصل قبل لیگ برتر که دوستی نزدیکی با علی دایی دارد پس از مشورت با سرمربی تیم ملی تصمیم گرفت قراردادش را برای فصل جدید با پرسپولیس تمدید کند.
محسن در فصل جدید آرزوهای زیادی با پرسپولیس دارد. او حالا به قهرمانی در ایران قانع نیست و به دنبال قهرمانی با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیاست.
▪ چطور شد که تصمیم گرفتی قراردادت را با پرسپولیس تمدید کنی؟
ـ با دیدن شرایط فوتبالی خودم و شرایطی که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در فصل بعد دارد تصمیم گرفتم در تیم محبوبم بمانم. بازیهای آسیایی پرسپولیس از بازیهای تیم ملی کم ندارد. دوست داشتم در کشور خودم و در کنار هوادارانی که آنها را دوست دارم بمانم و بازی کنم. هر چند نسبت به امارات از نظر مالی ضرر کردم، اما اینجا بهتر است چون پرسپولیس هواداران زیادی دارد و آنها هم مرا دوست دارند و بازیهایم انعکاس بیشتری نسبت به تیمهای عربی دارد. ضمن اینکه از پرسپولیس راحت تر می توان به اروپا رسید تا تیمهای عربی.
▪ شاید هم ترس باعث شد به امارات نروی، چون ممکن بود آنجا نتوانی موفقیتی کسب کنی.
ـ این گونه نبود چون سطح فوتبال آنها پایین تر از فوتبال ماست. اکنون که در فوتبالم پیشرفت حاصل شده نباید به امارات بروم چون به لحاظ کیفی سرعت فوتبال آنها پایین است. نخواستم روی فوتبال خودم و بازی ملی ام تأثیر بگذارد.
▪ تو دوست نزدیک دایی هستی. برای ماندن در پرسپولیس با او هم مشورت کردی؟
ـ من در تمام تصمیم های یکی دو سال اخیرم در فوتبال که مهمترین آنها بازی در پرسپولیس بود با علی دایی مشورت کردم. خودش هم پرسپولیسی است و در این ارتباط صحبت کردیم و نظراتش را داد و مسایل را موشکافانه برایم تحلیل کرد. همیشه از نظرات دایی استفاده کرده ام. دایی گفت در پرسپولیس بمان. نظر او در این خصوص مثبت بود.
▪ در مورد رقم قرارداد تو حرف و حدیث زیاد است. از ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان شایعه شده است.
ـ قرارداد امسال من با پرسپولیس نسبت به پارسال تبصره و ماده زیاد ندارد و قرارداد ساده ای است و به خاطر تعصبی که به پرسپولیس دارم با این تیم بستم. همان ۲۵۰ میلیونی که باشگاه گفته درست است. هیچ تبصره ای هم برای گلزنی و حضور در تیم ملی وجود ندارد. هیچ شرطی نگذاشتم چون می خواهم با پرسپولیس قهرمان آسیا شوم.
▪ بازگشت افشین قطبی به پرسپولیس را چطور ارزیابی می کنی؟
ـ خیلی خوشحال شدم که قطبی برگشت. من جزو کسانی بودم که بعد از رفتنش متأثر شدم، ولی حالا که آمده خیلی خوشحالم چون خیلی چیزها از قطبی یاد گرفتم. او مسایل روز فوتبالیستهای بزرگ دنیا را برایم تشریح می کرد و مرا با بازیکنان بزرگ دنیا مقایسه می کرد و می گفت که آنها در این شرایط چنین تصمیمی می گیرند که به من خیلی کمک می کرد.
▪ قطبی اعلام کرده نیکبخت را برای فصل بعد نمی خواهم.
ـ از خودش نشنیدم، فقط در مطبوعات این مسایل را خواندم. نظری ندارم چون کادر فنی باید تصمیم بگیرد.
▪ قطبی این توانایی را دارد که پرسپولیس را به قهرمانی آسیا برساند؟
ـ وقتی قطبی آمد و سرمربیگری تیم را در فصل پیش قبول کرد و در اولین مصاحبه اش اعلام کرد بالای ۷۰ امتیاز می گیرد و با پرسپولیس قهرمان می شود. آن موقع خیلی ها خندیدند و مسخره کردند، ولی ما قهرمان شدیم. اکنون هم شرایط تیم خیلی خوب است و خریدهای خوبی انجام شده و با چند یارگیری خوب دیگر تیم کامل و کامل تر می شود. به نظر من قهرمانی آسیا دور از دسترس نیست. افشین قطبی این بار وعده قهرمانی آسیا را می دهد. تصور می کنم وعده جدید قطبی به هواداران پرسپولیس قهرمانی آسیا باشد.
▪ هدف تو در فصل جدید چیست؟
ـ هدفهای بزرگی دارم. تیم ملی در آستانه جام جهانی و پرسپولیس در آسیا باید بازی کند. مهمترین هدفهایم رفتن به جام جهانی با تیم ملی و قهرمانی با پرسپولیس در آسیاست.
▪ و آقای گلی در فصل جدید؟
ـ نه، دوست ندارم به این مسأله فکر کنم. اگر به آقای گلی بیندیشم شاید مثل خیلی از بازیکنان دیگر در خدمت تیم نباشم. دوست دارم اول در خدمت تیم باشم و بعد به فکر آقای گلی.
▪ می توانی در لیگ قهرمانان آسیا هم آقای گل بشوی؟
ـ دور از دسترس نیست. از اول برای بهترین بودن آمدم. دوست دارم در باشگاه و تیم ملی جزو بهترین های آسیا باشم.
▪ مصدومیتت در چه وضعیتی است؟
ـ یکی دو روز است دویدن را شروع کرده ام. در اردوی اسپانیا پا به توپ می شوم.
▪ حرف پایانی؟
ـ از طرف خط حمله پرسپولیس قول می دهم بهترین خط حمله لیگ و آسیا شویم. مثل سال قبل خیال هواداران از خط حمله پرسپولیس راحت باشد. مهاجمانی که به تیم آمده اند رقیب من نیستند، بلکه با هم رفیقیم و می خواهیم تلاش کنیم تا پرسپولیس بزرگ موفق و سربلند باشد. در این راه مثل همیشه که هواداران به ما لطف داشته اند نیازمند حمایت آنها هستیم.
نورا مهدوی
منبع : روزنامه قدس


همچنین مشاهده کنید