جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

صدور مجوز حضور بانوان ایرانی با پوشش اسلامی در مسابقات آسیائی


صدور مجوز حضور بانوان ایرانی با پوشش اسلامی در مسابقات آسیائی
سرانجام پس از سال‌ها ”آنتونیو اسپینوز“ رئیس فدراسیون جهانی با حضور بانوان با پوشش اسلامی در مسابقات رسمی آسیائی موافقت کرد.
بهزاد کتیرائی رئیس فدراسیون کاراته که به تازگی به این سمت انتخاب شده است، توانست در مذاکره با اسپینوز رئیس جهانی فدراسیون کاراته مجوز حضور بانوان با پوشش اسلامی را به‌دست آورد.
براین اساس تیم ملی بانوان ایران با پوشش اسلامی در مسابقات آسیائی جوانان و امید مالزی که مهر ماه سال آینده برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.
رایزنی مسئولان فدراسیون کاراته ایران برای حضور بانوان با پوشش اسلامی در عرضه جهانی ادامه دارد.
● میرحیدری به مدال نقره کومیته انفرادی رسید
به در وزن منفی ۵۷ کیلوگرم کومیته انفرادی رده سنی جوانان و امید، شهناز میرحیدری بعد از یک دوره استراحت از سد نماینده الجزایز گذشت و راهی فینال شد و در فینال مقابل نماینده مراکش الف ایستاد و در میان خیل عظیم تشویق تماشاگران با اختلاف نزدیک تن به شکست داد تا مدال نقره این رقابت‌ها را به نام خود کند. در این دوره از مسابقات سمیرا ذاکری در مسابقات کاتا مدال طلا، شهناز میرحیدری در کومیته مدال نقره، مهسا افسانه، هلن سپاهی در کاتا مدال برنز و سمیرا ملکی‌پور مدال برنز برای ایران به‌دست آوردند.
● رئیس فدراسیون جهانی کاراته طلای ذاکری را اهدا کرد
آخرین برنامه از مراسم افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات کاراته بین‌المللی مراکش فینال رقابت‌های کاتای امیدها بود که در جریان آن سمیرا ذاکری از ایران به مصاف نماینده هلند رفت و توانست عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.
ذاکری پیش از این حریفانی از الجزایر و مراکش را از پیش رو برداشته بود. از نکات قابل توجه در این دوره این بود که سال گذشته کاتاروهای ایران پس از رفتن اسپینوز از سالن مسابقات رقابت‌های خود را آغاز کردند؛ اما سال جاری تمامی کاراته‌کاران با پوشش کامل اسلامی مقابل رئیس فدراسیون جهانی مبارزه کردند تا زمزمه‌های امکان حضور کاتاروهای ایران با پوشش اسلامی در مسابقات رسمی آسیا و جهان قوت بگیرد.
مذاکرات بهزاد کتیرائی با اسپینوز در این زمینه امیدوارکننده بود. وحید احمدی سفیر ایران در مراکش از مهمانان ویژه مراسم افتتاحیه بود که به اهداء جوائز کاراته‌کاران پرداخت.
● یک نقره و برنز برای تیم کاراته ایران مسجل شد
بعد از کسب مدال طلا در بخش کاتای انفرادی امیدها از سوی سمیرا ذاکری و دو برنز در همین بخش در دومین روز مسابقات یک نقره و یک برنز دیگر از سوی کاراته‌کاران ایران در بخش کمیته انفرادی قطعی شد.
▪ در وزن ۷۵- کیلوگرم:
شهناز میرحیدری بعد از یک دور استراحت با نتیجه ۸ بر صفر از سد نماینده الجزایر گذشت و راهی دور نهائی شد.
▪ در وزن ۵۷+ کیلوگرم امیدها:
سمیرا ملکی‌پور یک بر صفر مقابل مجارستان شکست خورد. وی پس از یک دور استراحت در دور سوم مقابل حریفی از میزبان قرار خواهد گرفت.
▪ در وزن ۵۱- کیلوگرم امیدها:
سحر کرجی با قبول شکست ۶ بر ۳ مقابل روسیه از گردونه مسابقات حذف شد.
▪ در وزن ۵۳- کیلوگرم بزرگسالان:
نادره آقائی و در وزن ۵۳- کیلوگرم بزرگسالان آرزو توشه با شکست برابر نماینده فرانسه حذف شدند.
▪ در وزن ۶۰+ بزرگسالان:
میترا مومنی‌پور مقابل نماینده تونس ۳ بر ۲ تن به شکست داد.
منبع : ماهنامه دنیای کاراته


همچنین مشاهده کنید