جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

توقع زیادی از خودم ندارم


توقع زیادی از خودم ندارم
تنها شناگر ایران در بیست و نهمین دوره بازی های المپیک که با کسب سهمیه به رقابت های پکن راه یافته، گفت: شنا مانند رشته های دیگر نیست، حریف اصلی من زمان است و در مسابقه فقط به این فکر می کنم که زودتر تایمر را متوقف کنم. محمد علیرضایی نخستین شناگر تاریخ ایران که با کسب سهمیه به المپیک می رود، به دلیل اینکه ما با رکوردهای مان می جنگیم با کسب سهمیه المپیک برای شکستن رکورد ایران برای آینده متوقف نمی شویم.
ما همیشه این مشکل را داشتیم که سهمیه کسب کنیم و برای کسب مدال فاصله های زیاد را داشتیم اما، این پیشرفت خوبی بوده که هم اکنون می توانیم با سهمیه وارد المپیک شویم و این نشان می دهد که رکوردهای ما به رکوردهای بین المللی نزدیک شده است. در سال های گذشته رکوردهای ورودی مسابقات جهانی و المپیک کاهش پیدا می کرد و رکوردهای ما هم کاهش پیدا کرد اما، هیچ موقع به رکوردهای ورودی نمی رسیم. خوشحالم که هم اکنون توانسته ایم سرعت مان را بیشتر کنیم و المپیکی شویم. وی با بیان این که ایران به کسب المپیک در شنا احتیاج داشت، خاطرنشان کرد: من با کسب این سهمیه راضی نشدم هدف من این نیست که تنها سهمیه بیاورم. درست است که ما به این سهمیه احتیاج داشتیم اما، با این کار می توانیم امکانات زیادی را جذب شنا کنیم. فکر می کنم با این روند در دوره های بعدی سهمیه های بیشتری بگیریم. رکورددار شنای قورباغه ایران در مواد سرعتی خاطرنشان کرد: المپیک ساده نیست. اما، من همه تلاشم را برای المپیک کرده ام من به خوبی می دانم که در کجای شنا قرار دارم و توقع زیادی از خودم ندارم. برای هر ثانیه رکوردزنی در شنا باید یک سال صبر کرد.
برای همین است که نمی توانیم توقع زیادی داشته باشیم با این حال من در طول سه ماه و نیم سه بار رکورد ایران را جابه جا کردم. با این حال و با توجه به شرایط سختی که در ماه های گذشته گذرانده ام، توقع زیادی از من برای المپیک نباید باشد. تمام تلاش من این است که بتوانم در المپیک حداقل در سطح خودم ظاهر شوم. علیرضایی با بیان این که ای کاش زودتر سهمیه می گرفتم، یادآور شد: من در آخرین فرصتی که داشتم سهمیه المپیک را کسب کردم، بنابراین نمی شد تا المپیک برنامه ریزی خاص تمرینی انجام داد. در این مدت سعی کردم خودم را نگه دارم و طبق برنامه های مربی کروات کار کنم. اما، برای آینده وضعیتم مناسب است. تنها نماینده شنای ایران در المپیک با بیان اینکه هدف بعدی من رسیدن به فینال ۵۰ متر قورباغه در مسابقه های جهانی است، ادامه داد: کسب مدال برای ما هم اکنون غیر ممکن است. شانزده نفر اول دنیا از هم اکنون مشخص هستند.
آنها از چهار یا پنج سال پیش در همین سطح بودند. ما باید تلاش مان را بکنیم که خودمان را به آنها نزدیک کنیم و تلاش می کنیم که در المپیک لندن شش سهمیه بدست آوریم. این هدف بعدی شنای ماست و قابل دسترسی است. در آن شرایط می توانیم بگوییم که شنا پیشرفت اساسی داشته است. علیرضایی با تاکید بر اینکه شنا برای پیشرفت باید بیشتر حمایت شود، خاطرنشان کرد: ما انتظار حمایت داریم. اگر قبل از المپیک بیشتر حمایت می شدیم، شاید تعداد نفرات بیشتری وارد المپیک می شدند. به دلیل اینکه بودجه نبود، فقط دو نفر برای کسب سهمیه المپیک به کرواسی رفتند.
امیدوارم که برای مسابقه های جهانی که پله بعدی ما است، مشکلات این چنینی نداشته باشیم. وی با بیان اینکه ما برای بازی های آسیایی گوانگ جو نقشه های زیادی کشیده ایم، یادآور شد: گوانگ جو هم یکی از پله های بعدی ما برای پیشرفت است و امیدواریم که با سرعت خوبی که اکنون به جلو می رویم بتوانیم در آن رقابت ها خوب کار کنیم. برای ما مهم این است که مقام های کاذب مانع پیشرفت مان نشود. هدف بهتر شدن رکورد است نه کسب مقام های کاذب.
وی تصریح کرد: اردوی کرواسی تاثیر زیادی بر من داشت و فهمیدم که می توانم بهتر از قبل کار کنم. شک ندارم که چیزی از بقیه کم ندارم فقط باید بهتر تمرین کنیم و بهتر حمایت شویم. امیدوارم که با حضور در کشورهای صاحب سبک در شنا، عملکرد خوبی در آینده داشته باشیم.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید