جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

اصلاح بی اختیاری ادراری زنان با استفاده از سوزن جدید


اصلاح بی اختیاری ادراری زنان با استفاده از سوزن جدید
● هدف:
بی اختیاری ادراری استرسی در خانمها یکی از بیماری های شایع می باشد و روش های درمانی مختلفی دارد براساس شدت بیماری ممکن است درمان طبی یا جراحی شود. روشهای جراحی نیز متفاوت می باشد، میزان موفقیت، مدت زمان عمل، مواد مصرفی و مدت زمان بستری در بیمارستان باعث مزیت برخی از روشهای بر روشهای دیگر شده و روش ما تمام این مسایل را در نظر گرفته است.
● روش مطالعه:
از آبان ماه ۱۳۷۰ الی پایان خرداد ۱۳۸۰ تعداد ۶۰۳ بیمار مبتلا به بی اختیاری ادراری استرسی را (SUI)* با استفاده از سوزن و روش ابداعی جدید تحت درمان قرار دادیم سن بیماران ۳۵ تا ۶۵ سال متوسط ۵۰ سال می باشد و تعداد زایمان ها متوسط ۸.۳ می باشد تمام بیماران شرح حال و پرسشنامه و آزمایشات و تست مارشال و سیستوسکوپی داشتند.
● یافته ها:
بیماران از ۳ ماه تا ۱۰ سال پیگیری شدند از ۶۰۳ بیمار درمان شده با این روش ۲۵ مورد عود وجود داشت.
۱۵ نفر قبلا با یکی از روشهای جراحی SUI درمان شده بودند که نتیجه نداده بود. ۸ مورد سابقه هیسترکتومی داشتند. از ۲۵ مورد عود، ۳ مورد موافقت کردند که مجددا به همین روش عمل شوند و بعد از عمل مجدد کاملا بهبود یافتند. بیماران با توجه به رضایت و اظهار نظر خودشان به روش بیهوشی عمومی یا تخاعی تحت درمان قرار گرفتند. مدت زمان عمل به طور متوسط ۲۰ دقیقه بود.
● نتیجه گیری:
با توجه به آسان بودن کار و مدت کم بستری در بیمارستان و هزینه های پایین ما این روش را در درمان جراحی SUI پیشنهاد می کنیم.
محمد امیر علی زرگر
مهناز یاونگی
محمدجواد محسنی
منبع : پایگاه اطلاعات علمی


همچنین مشاهده کنید