جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا
درون - INSIDE
سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : هیلارد الکینز و دیوید ویچت
کارگردان : آرتور پن
فیلمنامهنویس : بیما استاگ
فیلمبردار : یان وینکه
آهنگساز(موسیقی متن) : رابرت لوین
هنرپیشگان : اریک استولتس، نایجل هوتورن، لوئیس گاست جونیر ،ایان رابرتس، جانین اسر، لوئیس وان نیکرک و گاری کوپین
نوع فیلم : رنگی، ۹۴ دقیقه
افریقای جنوبی، سال ۱۹۹۸. ̎مارتی استرایدام̎ (استولتس)، استاد دانشگاه سفیدپوست به خاطر سوءظن در مورد همکاریاش با نیروهای ضد دولتی، به زندان میافتد. پروندهٔ او در اختیار ̎سرهنگ کروگر̎ (هوتورن)، شکنجهگری باهوش و شیطانصفت که قصد دارد شخصیت آرمانگرای ̎استرایدام̎ را خرد کند، قرار میگیرد... ده سال بعد، یعنی پس از سقوط رژیم آپارتاید، حالا این ̎کروگر̎ است که زندانی شده و بیامان توسط یک سیاهپوست (گاست جونیر) که میخواهد با همان روشهای خود ̎کروگر̎، او را شکست بدهد، مورد بازجوئی قرار میگیرد...
● آخرین فیلم کارگردان نوجو و مستقل دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ که آن را در هفتادو چهار سالگی و به نیت پخش از شبکههای کابلی جلوی دوربین برده است. پن پیش از این نیز (در فیلمهائی مثل تیرانداز چپدست، ۱۹۵۸، بانی و کلاید، ۱۹۶۷، رستوران آلیس، ۱۹۶۹ و بزرگ مرد کوچک، ۱۹۷۰) به مایهٔ تقابل فرهنگی پرداخته بود. و در درون نیز، در واقع، بیشتر به فرهنگ میپردازد تا سیاست (̎کروگر̎ جائی میگوید آپارتاید نه دربارهٔ برتری نژادی، بلکه برتری فرهنگی است.) اما فیلم فارغ از پیام مهمش، اثر مهمی نیست. کار، پر گفتوگو و گرفتار ̎صحنه̎ است و تنها امتیاز آن بازیهای خوب بازیگران اصلی میتواند باشد. اینجا در چشمهای استولتس، هوتورن و گاست جونیر برقی را میبینیم که کمتر در آنها دیدهایم.
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : هیلارد الکینز و دیوید ویچت
کارگردان : آرتور پن
فیلمنامهنویس : بیما استاگ
فیلمبردار : یان وینکه
آهنگساز(موسیقی متن) : رابرت لوین
هنرپیشگان : اریک استولتس، نایجل هوتورن، لوئیس گاست جونیر ،ایان رابرتس، جانین اسر، لوئیس وان نیکرک و گاری کوپین
نوع فیلم : رنگی، ۹۴ دقیقه
افریقای جنوبی، سال ۱۹۹۸. ̎مارتی استرایدام̎ (استولتس)، استاد دانشگاه سفیدپوست به خاطر سوءظن در مورد همکاریاش با نیروهای ضد دولتی، به زندان میافتد. پروندهٔ او در اختیار ̎سرهنگ کروگر̎ (هوتورن)، شکنجهگری باهوش و شیطانصفت که قصد دارد شخصیت آرمانگرای ̎استرایدام̎ را خرد کند، قرار میگیرد... ده سال بعد، یعنی پس از سقوط رژیم آپارتاید، حالا این ̎کروگر̎ است که زندانی شده و بیامان توسط یک سیاهپوست (گاست جونیر) که میخواهد با همان روشهای خود ̎کروگر̎، او را شکست بدهد، مورد بازجوئی قرار میگیرد...
● آخرین فیلم کارگردان نوجو و مستقل دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ که آن را در هفتادو چهار سالگی و به نیت پخش از شبکههای کابلی جلوی دوربین برده است. پن پیش از این نیز (در فیلمهائی مثل تیرانداز چپدست، ۱۹۵۸، بانی و کلاید، ۱۹۶۷، رستوران آلیس، ۱۹۶۹ و بزرگ مرد کوچک، ۱۹۷۰) به مایهٔ تقابل فرهنگی پرداخته بود. و در درون نیز، در واقع، بیشتر به فرهنگ میپردازد تا سیاست (̎کروگر̎ جائی میگوید آپارتاید نه دربارهٔ برتری نژادی، بلکه برتری فرهنگی است.) اما فیلم فارغ از پیام مهمش، اثر مهمی نیست. کار، پر گفتوگو و گرفتار ̎صحنه̎ است و تنها امتیاز آن بازیهای خوب بازیگران اصلی میتواند باشد. اینجا در چشمهای استولتس، هوتورن و گاست جونیر برقی را میبینیم که کمتر در آنها دیدهایم.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران رئیس جمهور طالبان رئیسی گشت ارشاد ابراهیم رئیسی توماج صالحی سریلانکا دولت پاکستان مجلس شورای اسلامی رهبر انقلاب
کنکور تهران حجاب سیل هواشناسی سازمان سنجش شهرداری تهران پلیس سلامت اصفهان فراجا وزارت بهداشت
قیمت خودرو قیمت طلا خودرو بازار خودرو دلار قیمت دلار ارز مسکن بانک مرکزی ایران خودرو قیمت سکه سایپا
ترانه علیدوستی تلویزیون فیلم سینمای ایران مهران مدیری سحر دولتشاهی کتاب تئاتر موسیقی
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
آمریکا اسرائیل غزه رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه روسیه حماس چین طوفان الاقصی اوکراین ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال بارسلونا بازی ژاوی فوتسال باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر انگلیس
تیک تاک همراه اول ناسا فیلترینگ اپل وزیر ارتباطات سامسونگ
مالاریا کاهش وزن پیری سلامت روان زوال عقل داروخانه