جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

واقع‌بین‌ باشید


در ابتدای امر که تصمیم گرفتیم زندگی‌مان را ساده سازیم، من و همسرم نشستیم و از الویت‌های زندگیمان فهرستی تهیه کردیم. نخستین فهرست ما شامل بیست تا سی‌چیز بود که می‌خواستیم بر آنها متمرکز شویم.
همچنان که به برنامه ساده‌سازی زندگی‌مان ادامه دادیم، دریافتیم که با وجود گام‌های بلندی که در جهت آزاد‌سازی وقت و انرژی خود برداشته بودیم، هنوز قادر نبودیم که به همه کارهای فهرستمان بپردازیم.
پس مجدداً سرگرم برنامه‌ریزی شدیم و به این نتیجه رسیدیم برای ما که مبتدی بودیم، همان بهتر که با چهار یا پنج چیز که بیشترین اهمیت را برایمان داشتنند آغاز کنیم. مثلاً زندگی زناشوئی ما، پرداختن به حرفه نویسندگی، صرف وقت با اعضای خانواده و بعضی از دوستان، و پرداختن به مطالعه و اکتشافات فرهنگی که سرگرمی ویژه‌مان بود.
شاید از جهتی ـ در مقایسه با آن‌چه که می‌خواستیم به انجام برسانیم، یا در مقایسه با آن‌چه که بسیاری از ما کوشیده‌ایم که به انجام برسانیم ـ برنامه مفصلی به‌نظر نرسد. اما اگر صاحب همسر و فرزندانید و شاغل هستید و عهده‌دار مسئولیت‌هائی که نمی‌توانید آنها را کنار بگذارید، سه تا چهار حق تقدم ‌می‌تواند منتهای کاری باشد که قادر به انجام آنید. واقعاً برای سایر امور فرصت چندانی باقی نمی‌ماند، مخصوصاً اگر بخواهید از فرصت رشد درونتان نکاهید.
توجه کنید که تمرین‌های درونی نیز وقت می‌گیرند. و برای حداکثر بهره‌گیری از سفر درون، باید فراغتی رها از آن آشفتگی‌ها و پیچیدگی‌هائی داشت که زندگی‌مان اکنون لبریز از آنها است.
پس هنگامی که تغییراتی را در زندگی و برنامه‌هایتان ایجاد می‌کنید واقع‌بین باشید. بکوشید میان هدف‌های بیرونی و درونی‌تان موازنه برقرار کنید و به‌خاطر نگاه دارید که شاید نتوانید همه کارهائی را که می‌خواهید به انجام برسانید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید