جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

ماجرای غم انگیز کتک خوردن یک معلم بازنشسته ۶۴ ساله توسط پلیس نیوارلئان (در این روز ۱۱ اکتبر)


نهم اكتبر ۲۰۰۵ در بخش اخبار مشروح ساعت شش و نیم بعد از ظهر، مردم آمریكا و جهانیان در تلویزیونهای خود صحنه كتك خوردن یك معلم بازنشسته ۶۴ ساله را از دست پلیس در یك خیابان شهر توفان زده نیو ارلئان مشاهده كردند و بسیاری از آنان اندوهگین شدند.
این صحنه نشان می داد كه سه مامور پلیس در خیابان «بوربون» در محله معروف به «فرنچ كوارتر» شهر توفان زده و آسیب دیده نیو ارلئان به جان «رابرت دیویس» ۶۴ ساله افتاده و دو تن از آنان او را می زدند تا این كه خون آلود شد و بر زمین غلطید. آنگاه از پشت به او دستبند زدند و منتظر آمدن اتومبیل برای نقل وی به قرارگاه خود شدند. غافل از این كه فیلمبردار اسوشیتدس مراقب آنان و سرگرم تصویر برداری از صحنه است. یك پلیس سوار كه متوجه فیلمبرداری شده بود كوشید كه با قرار دادن اسب خود مقابل دوربین، مانع ادامه فیلمبرداری شود و یك پلیس دیگر به فیلمبردار اهانت كرد و وی با فشار دست به عقب راند، ولی گرفتن تصویر ادامه یافت زیرا كه قانون اساسی آمریكا آزادی مطبوعات را تضمین كرده است.
سه مامور پلیس در گزارش خود رابرت را به بدمستی در خیابان (معبر عمومی) و اطاعت نكردن از دستور پلیس كه تسلیم شود متهم كرده اند.
رابرت پس از درمان در بهداری و اعزام به دادگاه این اتهامات را رد كرده و گفته است: پس از آسیب دیدن شهر بر اثر توفان، بمانند دیگران شهر را ترك كرده بود و امروز آمده بود تا ببیند كه خانه او و منازل بستگانش در چه وضعیتی قرار دارند و آیا بازگشت به شهر در این شرایط كار درستی و یانه. وی پس از بازدید از خانه ها در خیابان كانتی یك پاكت سیگار خرید و قصد بازگشت داشت كه ماموران پلیس بر سرش ریختند. او ۲۵ سال است كه به دستور پزشك، الكل مصرف نمی كند زیرا كه الكل بیماری قند را تشدید می كند و در این مدت لب به الكل نزده است.
پخش فیلم از شبكه های تلویزیونی كه كار ژورنالیستیك جالبی بود، سبب ابراز تاسف مقامات و تسلیم سه مامور پلیس به دادگاه شده است. قاضی دو تن از سه مامور را تا سپردن وجه الضمان به زندان فرستاده و سازمان پلیس هر سه را معلق از خدمت كرده است. دو عكس زیر، رابرت را در جریان حمله پلیس و نیز پس از افتادن بر كف پیاده رو در میان خون خود نشان می دهد. این خونریزی شدت كتك خوردن او را ثابت می كند.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید