جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

توکل کردن


توکل کردن
چرامضطرب و نگران می‌شوید؟ خود را به من بسپارید. آنگاه من خود به مشكلاتتان فكر می‌كنم. من هیچ چیز از شما نمی‌خواهم. مگر اینكه خود را به تمامی به من بسپارید.من تنها زمانی در كارهای شما مداخله خواهم كرد كه شما چگونه تسلیم شدن را بیاموزید. آنگاه دیگر لازم نیست هیچ نگرانی داشته باشید.با همه ترسها و نا امیدی‌ها خداحافظی كنید. ولی شما در عمل نشان می‌دهید كه به من اعتماد ندارید، حال آنكه می‌باید چشم و گوش بسته من تكیه کنید.
تسلیم یعنی فكرتان را مشغول مشكلات و مسائل نكنید. بلكه همه چیز را به دست من بسپارید و بگویید:خداوندگارا، اراده تو جاری شود، تو مشكلاتم را حل كن. تسلیم یعنی آنكه بگویید: خداوندگارا ، ستایش ترا كه همه چیز بدست توست وتو امور مرا به بهترین نحو و آنگونه كه به صلاح من است تدبیر می‌كنی.
بیاد داشته باشید كه فكر كردن راجع به نتیجه كار خلاف تسلیم بودن است. آن به این معنی است كه شما نگرانید كه چرا مسئله‌ای آن نتیجه دلخواه شما را ببار نیاورده است. این نوع رفتار نشان می‌دهد كه شما عشق من به خود را باور ندارید و به این حقیقت كه زندگی شما تحت كنترل من است و هیچ چیز از سیطره من خارج نیست، اعتقاد ندارید.
هیچگاه راجع به اینكه مسئله‌ای چگونه و به چه نحوی تمام خواهد شد وچه پیامدهایی بدنبال خواهد داشت، فكر نكنید. این وسوسه در شما نشان این است كه به من اعتماد ندارید. اگر می خواهید كه من امور شما را به عهده بگیرم می باید تمام تشویش ها و نگرانیها را كنار بگذارید. من تنها زمانی شما را هدایت می‌كنم كه شما خود را كاملا به من سپرده باشید و زمانی كه من شمارا از راهی به راه دیگری كه انتظارش راندارید هدایت كنم، خود شما را در میان بازوانم حمل خواهم كرد.
آنچه شما را به طور جدی ناراحت می‌كند، استدلالها ، نگرانیها و تشویش‌هایی است كه خود برای خود ایجاد می‌كنید و اینكه می‌خواهید خواست خود را بهر قیمتی كه شده بدست آورید. من می‌توانم تمام مایحتاج شما را، چه مادی و چه معنوی،برآورم. فقط اگربه من بگویید: تو نیازهای مرا برآورده سازو سپس با چشمان بسته آرام بگیرید. بشما نعمتهای فراوان خواهم داد، اما فقط در صورتی كه خودرا كاملا به من سپرده باشید و بمن توكل كرده باشید. ولی شما تنها زمان ناراحتی به من دعا می‌كنید و از من می خواهید كه مشكلاتتان را آنگونه كه خود می خواهید حل كنم. در حقیقت شما به من اعتماد ندارید و فقط می خواهید كه من آرزوی شما را براورده كنم و خود را با خواست‌های شما وفق دهم.
به مانند آن بیماری نباشید که نزد طبیب رفته ولی خود نسخه خود را می پیچد. بلکه حتی درمواقع ناراحتی چنین دعا کنید: خداوندا، تورا ستایش می‌کنم و از تو برای این مشکلی که حکمتی در آن است سپاسگزارم و از تو می خواهم که همه چیزرا برای من در این زندگی زمینی و گذرا به بهترین وجه تدبیر کنی،زیرا تو میدانی چه چیز به صلاح من است.
گاهی شما حس می کنید که مصیبت‌ها و پیشامدهای ناگوار بجای کم شدن بیشتر می شوند.نگران و مضطرب نشوید.چشمهایتان را ببندید و با ایمان کامل چنین دعا کنید: اراده تو جاری شود. و آنگاه که چنین گفتید، من حتی اگر لازم باشد معجزه نیزمی‌کنم. ولی تنها زمانی چنین خواهم کرد که خودرا کاملا به من سپرده باشید. من همیشه به شما فکر می کنم ولی تنها زمانی می توانم به کمکتان بشتابم که شما نیز کاملا به من تکیه کرده باشید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید