شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

سینا (sina)


سینا به معنی سنگریزه است. بارزترین صفت مشخصه سینا درونگرا و كم‌حرف بودن اوست. دیگران به ندرت می‌توانند از تفكرات و احساسات او با خبر شوند. تعجبی ندارد كه با این ویژگی‌ها، سینا به هیچ وجه اهل معاشرت و رفت‌وآمد نیست. او ترجیح می‌دهد به جای حضور در جمع و بودن با دیگران در خلوت خودش تنها باشد و به تفكر بپردازد. برای سینا تنها بودن و تفكر كردن به اندازه بودن در میان جمع و شلوغی برایش لذت‌بخش است.
همانطور كه گفتیم سینا اصولاً اهل تفكر و تدبر است و به همین دلیل مسائل بغرنج فلسفی به شدت او را جلب می‌كنند و درك چارچوب ذهنی او برای اطرافیانش اصلاً كار آسانی نیست. به همین دلیل دوستان او را كسانی تشكیل می‌دهند كه یا مانند او فكر می‌كنند و یا قدرت تحمل فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند چنین فرد گوشه‌گیر و ساكتی را به عنوان دوست بپذیرند. البته امیدوار نباشید تعداد زیادی از این افراد پیدا كنید. برای تایید این نظر كافی است نگاهی به تعداد دوستان سینا بیندازید!
به علاوه سینا در روابطش نمی‌تواند سریع تصمیم‌گیری كند و در مقابل گفته‌های دیگران واكنش مناسب نشان بدهد. سینا در شرایطی كه مجبور باشد احساساتش را بیان كند، دستپاچه می‌شود و جوابش را چنان ناشیانه بیان می‌كند كه معمولاً هیچ ظرافت و سیاست خاصی در آنها یافت نمی‌شود. او نمی‌تواند لغات درست را برای بیان منظورش پیدا كند. به همین دلیل حرف‌هایش با وجود منصفانه و ساده بودن، نامناسب و بی‌مورد جلوه می‌كنند.
و اما نكته آخر: سینا بسیار جدی و متكی به نفس است و با سرسختی تمام به نظریات و تصمیماتش پایبند است. او به حرف هیچكس گوش نخواهد كرد. بنابراین چنین تصوری كه ممكن است بتوانید با او به توافق برسید كاملاً نادرست است؛ مگر اینكه شما قصد داشته باشید كاملاً از مواضع خودتان صرفنظر كنید و نظریات سینا را دربست قبول كنید...!
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید