سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

سرقت


سرقت
● سرقت از كودكان
برخورد شدید قوه قضاییه با سارقان طلاجات كودكان باعث گردیده در سال جاری سرقت از كودكان به خصوص دختربچه‌ها كاهش پیدا كند. رها كردن دختربچه‌ها همراه با طلا و جواهرات در خیابان برای سارقان ایجاد انگیزه می‌كند. شهروندان باید از این كار خودداری كنند و به گردن و دست كودكان خود طلا و جواهر آویزان نكنند.
● سرقت از طریق مسمومیت
سارقان با مسافران داخل اتوبوس، ترمینال‌های مسافربری، قطار و... طرح دوستی می‌ریزند و سپس به آنها شیرینی و آبمیوه آغشته به داروهای خواب‌آور و مسموم تعارف می‌كنند و پس از بیهوش كردن مسافران، اموال آنها را به سرقت می‌برند. مسافران و افرادی كه به تنهایی مسافرت می‌كنند از پذیرفتن خوراكی و نوشیدنی و میوه از افراد ناشناس جدا خودداری كنند.
● سرقت از شبكه‌های برق
سرقت از شبكه‌های برق در اماكنی نظیر باغات، محل‌های كم تردد، مناطق ویلایی و شبكه‌های برق صورت می‌گیرد. طی هماهنگی‌هایی كه بین حراست وزارت نیرو و اداره كل مبارزه با سرقت ناجا صورت گرفته است، سرقت كابل‌های برق در سطح كشور رو به كاهش است.
● سرقت از بانك
استفاده از ماموران انتظامی و سیستم‌های الكترونیكی بهترین راه پیشگیری از وقوع سرقت از بانك‌ها به شمار می‌آید. سرقت از بانك‌ها در ایران نسبت به سایر كشورها طی سال‌های گذشته كاهش چشمگیری یافته است. معاونت انتظامی استان‌های سراسر كشور با هماهنگی فرمانداران هر ساله از كلیه بانك‌های سراسر كشور بازدید كرده و در خصوص برطرف كردن نقاط ضعف آنها به مسوولان آنها تذكر می‌دهند. سپس نقاط ضعف بانك‌ها به استان‌ها و اداره كل مبارزه با سرقت نیروی انتظامی اعلام می‌شود و در كمیسیون‌های مبارزه با سرقت كه در سطح عالی برگزار می‌شود، مطالب مطرح شده و از مسوولان بانك‌ها خواسته می‌شود كه در این كمیسیون‌ها شركت كرده و در رفع نقایص خود بكوشند.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید