جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

۲۷ تیر ـ ۱۸ جولای ـ مرگ « خبرگیری » برای رسانه ها!


هفدهم و هجدهم ژوئیه ۲۰۰۴ ، خبر اول رسانه های آمریكایی شدن محكومیت یك زن لهستانی تبار به ۵ ماه حبس و پنج ماه زندان در خانه و ۳۰ هزار دلار جریمه نقدی درستی هشدار سالمنای جهانی رسانه ها ( مس میدیا ) را ثابت می كند كه نوشته است:
مسئله بزرگ رسانه ها از یاد بردن « خبرگیری » و متكی شدن بیش از گذشته به آژانسهای خبری ( خبر گزاری ها ) است و اضافه كرده است كه عوامل رسانه ها به جای رفتن و كاویدن و یافتن خبر، می نشینند و قهوه می نوشند تا خبر، خود نزد آنان بیاید و به دستشان برسد و با این ضعف، انتظار فروش و یافتن مخاطب تازه هم دارند. خبری كه از راه جستجوی مستقل به دست نیاید؛ كامل و بی طرفانه نخواهد بود و تنها شامل گوشه كوچكی ازامور جامعه می شود كه آژانس خبری در آن ذینفع است و بنابراین، بسیاری از ابتكارها ، شاهكارها، فعالیتها، دشواری ها و ... از نظر جامعه پنهان می ماند.
خبر اول شدن محكومیت بانو « مارثا استیوارت » به دلیل علنی بودن دادگاه و سهولت تهیه خبر برای خبرگزاریها بوده كه رسانه های دیگر از آنها نقل كرده اند. این بانو كه مدیر یك شركت تهیه وسایل خانگی و ناشر یك مجله ویژه دكوراسیون و تزیین خانه بود به اتهام یك مورد تقلب در فروش سهام شركت خود تحت تعقیب قرار گرفته و تازه تا رسیدگی استینافی هم كه ماهها طول می كشد آزاد خواهد بود و قاضی در حكم خود نوشته است كه او را پس از قطعی شدن حكم به یك زندان بدون سختگیری بفرستند تا بتواند در داخل زندان به فعالیت بازرگانی خود از طریق اینترنت ، تلفن و ملاقات با اشخاص ادامه دهد و غذایش را خودش بپزد.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید