جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

راه و روش نگهداری لباس‌ها


راه و روش نگهداری لباس‌ها
لباس‌هایتان هم مثل خودتان نیاز به استراحت دارند. بنابراین سعی کنید که هر روز پس از استفاده آنها را در کمد لباس‌ها به دقت آویزان کنید. به طور مثال، کت و شلوار باید حداقل یک روز قبل از استفاده مجدد در کمد استراحت کند.
▪ لباس‌ها را آویزان کنید
حتی با وجود اینکه خسته هستید و می‌خواهید استراحت کنید، به یاد داشته باشید که حتماً لباس‌هایتان را پس از استفاده آویزان کنید و آنها را در گوشه و کنار نیندازید چون اینکار باعث می‌شود که چین و چروک‌های بدی روی لباس افتاده و لباس از قیافه بیفتد. پس آنها را به دقت آویزان کرده و بگذارید که شکل خود را دوباره به دست بیاورند.
▪ لباس‌ها را هوا دهید
هرازچندگاهی لباس‌هایتان را کمی هوا دهید. این کار باعث می‌شود که عطر جذب لباس نشود و چین و چروک هم به لباس نیفتد.
▪ لباس‌ها را ماهوت پاک کن بزنید
گرد و خاک به مرور زمان باعث از بین رفتن و خراب شدن لباس می‌شود، به همین دلیل سعی کنید که به طور مداوم گرد و غبار را توسط ماهوت پاک کن از روی لباس پاک کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید از ماهوت پاک‌کن‌هایی با موهایی کوتاه‌تر استفاده کنید.
▪ عوارض جانبی ریخت و پاش خانه در زندگی
هر قسمت از خانه شما مفهومی سمبلیک دارد که می‌توان آن را به بخشی از ناخودآگاه شما مرتبط دانست. ریخت و پاش و نامرتب بودن هر یک از این قسمت‌ها، منجر به ایجاد فشار و رکود در جنبه‌های مختلف زندگی شما خواهد شد.
▪ ریخت و پاش آشپرخانه
آشپرخانه معمولاً قلب خانه نامیده می‌شود و کاملاً هم درست است. در این مکان است که ما غذا می‌خوریم و تغذیه می‌کنیم، حال چه غذایمان آماده و سرپایی باشد، چه غذایی خانگی و لذیذ دستپخت مادرمان. شلوغی و ریخت و پاش آشپرخانه باعث می‌شود نه شما و نه سایر اعضای خانواده بتوانید به خوبی و با آرامش غذای خود را صرف کنید. وقتی به تمیزی و نظافت آشپرخانه‌تان اهمیت بدهید، یعنی به تغذیه خود و دیگران اهمیت می‌دهید. جمع و جور کردن ریخت و پاش آشپزخانه، فضای کافی برای راحتی و امنیت شما هنگام غذا خوردن فراهم می‌آورد.
▪ ریخت و پاش اتاق نشیمن و پذیرایی
اینجا فضایی است که روابط خانوادگی و دوستانه شکل می‌گیرد و از مهمانانتان در این محیط پذیرایی می‌کنید. در این مکان است که با وجود اینکه در خانه هستید، با کارهایی مثل تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه و بحث در مورد سیاست با دوستان قدیمی، با جهان بیرون ارتباط برقرار می‌کنید.
ریخت و پاش در این محیط، این ارتباط شما را از دنیای بیرون قطع می‌کند و باعث می‌شود نتوانید به خوبی از مهمانانتان پذیرایی کنید. مهمانان با دیدن ریخت و پاش و نامرتبی اتاق مهمان، کم‌کم دیگر از قبول دعوت‌های شما سرباز خواهند زد و شما این ارتباطات اجتماعی را زیر این آشفتگی‌ها و ریخت و پاش‌ها دفن خواهید کرد.
▪ ریخت و پاش اتاق خواب
ریخت و پاش در اتاق خواب می‌تواند مخل آسایش و استراحت شما شود. وقتی احساس خستگی می‌کنید، وجود نظم و ترتیب در اتاق خواب که خصوصی‌ترین فضای خانه است، می‌تواند به شما برای استراحت، تجدید قوا و رفع استرس و خستگی روز کمک کند. در این فضا است که می‌توانید خوابی خوش داشته باشید.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید