جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

دکوربندی منزل


معمولا در هر خانه‌ای به ویژه منزل ایرانی‌ها اشیای کوچک و به‌خصوص دکوری به وفور پیدا می‌شوند که به جهت نبود جای کافی نه تنها جلوه خاصی به منزل نمی‌بخشند، بلکه موجب شلوغ‌تر به نظر رسیدن خانه و به هم ریختن تمرکز ساکنان آن می‌شود اما راه‌های ساده و کم‌خرجی برای استفاده عالی از آنها و زیباتر کردن منازل وجود دارد: ساخت طبقات کوچک چوبی و رنگ‌آمیزی آنها.
خیلی ساده است. شما می‌توانید با کمی ابتکار به خرج دادن، تبدیل به مهندسی ماهر در زمینه دکوراسیون منزل خود شوید. از این طبقات می‌توان در هر جایی مثل اتاق خواب، پذیرایی، نشیمن و حتی دستشویی نیز استفاده کرد.
استفاده از چوب‌های نئوپان بیشتر توصیه می‌شود چون هم ارزان‌تر بوده و در عین حال راحت‌تر نیز بریده می‌شوند.
استفاده از عرض حداکثر ۲۰، گزینه مناسبی است تا در عین استفاده دکوری از آنها، سایر دکور‌های دیگر منزل از دید محو نشوند. پیشنهاد می‌کنیم بر روی دیواری که قصد دکوربندی با این طبقات چوبی را دارید، از دو تا سه تکه با طول‌های متفاوت استفاده کرده و به صورت ترکیب پله‌ای یا ترکیب‌های غیرمسطح دیگر از آنها استفاده کنید. پس از برش، بر روی سطوح آن چند بار مخلوط آب و چسب چوب بمالید تا پس از خشک شدن، رنگ بهتر و البته کمتری جذب چوب شود. استفاده از رنگ‌های مربوط به یک طیف، زیبایی دکور خلاقانه شما را صد چندان می‌کند.
برای اتصال آنها به دیوار از لوازمی به نام زانویی استفاده کنید. برای هر طبقه دو زانویی در هر سمت چوب کافی است. خوب است که برای زیبایی بیشتر کار سر زانویی در زیر چوب حداقل چند سانتیمتر از لبه چوب کمتر باشد تا زیاد به نظر نرسد. در ادامه می‌توانید اشیای کوچک و دکوری خود را بر روی آنها بچینید. یک دکوربندی ابتکاری و البته ارزانقیمت!
منبع: good house
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید