جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

مدل های خودروسازی صنعت پارس (Topco)


مدل های خودروسازی صنعت پارس (Topco)
▪ کوراندو - ۲۳۰۰
خودروی کوراندو ۲۳۰۰ (Korando ۲۳۰۰) از مجموعه تولیدات کمپانی سنگ یانگ کره (SsangYong) است که توسط گروه خودروسازی صنعت پارس (Topco) عرضه می گردد . کوراندو در گروه خودروهای شاسی بلند(SUV) قرار دارد و در نوع سه در تولید می شود . طراحی این خودرو توسط کن گرینلی (Ken Greenly) که یکی از طراحان خودرو در انگلیس می باشد انجام پذیرفته است . پیشرانه کوراندو (Korando) نیز تحت لیسانس مرسدس بنز (Mercedes-Benz) آلمان تولید می گردد که ۲‎/۳ لیتر حجم داشته و از آرایش ۴ سیلندر خطی استفاده می کند که این پیشرانه توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار نیرو را دارد. نام کوراندو (Korando) از جمله (Korea can do) اقتباس شده است.
▪ چیرمن - سی ام ۵۰۰ اس
خودروی چیرمن سی ام ۵۰۰ اس (Chairman CM۵۰۰S) از تولیدات کمپانی سنگ یانگ کره (Ssangyong) است که توسط گروه خودروسازی صنعت پارس (Topco) عرضه می گردد. این خودرو در گروه خودروهای لوکس صندوق دار (Luxury Sedan) جای دارد و از یک پیشرانه شش سیلندر خطی به حجم ۲‎/۸ لیترDOHC استفاده کرده که این موتور توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت دارد . انتقال نیرو در چیرمن به چرخهای عقب می باشد.
▪ چیرمن - سی ام ۶۰۰ اس
خودروی چیرمن سی ام ۶۰۰ اس (Chairman CM۵۰۰S) از تولیدات کمپانی سنگ یانگ کره (Ssangyong) است که توسط گروه خودروسازی صنعت پارس (Topco) عرضه می گردد. این خودرو در گروه خودروهای لوکس صندوق دار (Luxury Sedan) جای دارد و از یک پیشرانه شش سیلندر خطی به حجم ۳‎/۲ لیترDOHC استفاده کرده که این موتور توانایی تولید ۲۲۲ اسب بخار قدرت دارد . انتقال نیرو در چیرمن به چرخهای عقب می باشد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید