جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

مدل های موجود فراری (Ferrari)


مدل های موجود فراری (Ferrari)
● اف ۴۳۰ - ۲۰۰۶
خودروی اف ۴۳۰ (F۴۳۰) یکی از تولیدات کمپانی فراری (Ferrari) است که بعنوان جانشین مدل ۳۶۰ مودنا (Modena ۳۶۰) در نظر گرفته شده است و از مدل های ۸ سیلندر این کمپانی بشمار می رود. فراری اف ۴۳۰ از پیشرانه ای به حجم ۴‎/۳ لیتر استفاده می کند که این موتور قادر به تولید ۴۹۰ اسب بخار قدرت می باشد و از گیربکسی ۶سرعته با تعویض دنده متوالی بهره می برد. انتقال نیرو در این خودرو به چرخهای عقب می باشد.
● ۶۱۲ اسکاگلیتی - ۲۰۰۶
فراری ۶۱۲ اسکاگلیتی (Ferrari ۶۱۲ Scaglietti) خودرویی است دو در اسپرت (Sport Coupe) که بر خلاف سنت کمپانی فراری خودرویی چهار نفره (۲+۲) می باشد. از موتوری ۱۲ سیلندر به حجم ۵‎/۷ لیتر که پشت اکسل جلو قرار دارد بهره می برد و توانایی تولید ۵۴۰ اسب بخار قدرت را دارد. انتقال نیرو در فراری ۶۱۲ اسکاگلیتی به محور عقب می باشد.
● ۵۹۹ جی تی بی فیورانو - ۲۰۰۶
۵۹۹ جی تی بی فیورانو (Ferrari ۵۹۹ GTB Fiorano) از جدیدترین مدلهای کمپانی فراری است که جزو خودروهای دو در اسپرت قرار دارد. از رقبای اصلی آن می توان به مرسدس مک لارن اس ال آر (Mercedes Mclaren SLR) اشاره کرد. از پیشرانه ای ۱۲ سیلندر به حجم ۶ لیتر که در قسمت میانی و جلوی خودرو نصب است استفاده کرده که توانایی تولید ۶۲۰ اسب بخار قدرت را دارد و از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی که نیروی موتور را به چرخ های عقب منتقل می نماید بهره می برد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید