چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
۱۹۷۱ Dodge Challenger R/T
شاید زمانی که Carl Cameron طراحی دوج چلنجر را شروع کرد نمی توانست حدس بزند که این اتومبیل در زمان خود به یکی از محبوب ترین اتومبیل های جاده، خیابان و مسیر مسابقه تبدیل شده و پس از گذشت ۳۰ سال کمپانی Chrysler اقدام به طراحی دوباره این اتومبیل نماید. ولی اعجاب این اتومبیل به اینجا نیز ختم نشده و تا جایی پیش رفته است که هم اکنون کمپانی های مطرح تیونینگ اتومبیل به بهینه سازی و تقویت قسمت های مختلف این اتومبیل اقدام کرده اند. این سری بهینه سازی ها از تقویت پیشرانه آن شروع شد و تا تقویت شاسی، سیستم تعلیق، طراحی داخلی، گروه فرمان و حتی رنگ آن نیز گسترش یافته است.شرکت Modern Muscle یکی از همین کمپانی هایی میباشد که جدیداً اقدام به به روز سازی شاسی و بدنه دوج چلنجر R/T سال ۱۹۷۱ کرده است. این اتومبیل همچنان ساختار Unibody (ساختاری که در آن شاسی و بدنه یک می باشند) خود را حفظ کرده است و در عین حال شاسی آن به وسیله شرکت مذبور شده است. بر روی شاسی این اتومبیل سیستم تعلیق Modern Muscle از نوع مستقل شامل بازوان کنترل شده فوقانی و تحتانی به علاوه فرمان دندانه و شانه ای هیدرولیک در جلو و اتصال های چهار نقطه ای به اضافه لول فنر در عقب نصب شده است. نتیجه این سیستم تعلیق هندلینگ بسیار سبک و دقیق می باشد. دیسک های ترمز بزرگ با جنس استیل ضد زنگ به علاوه رینگ های آهنگری شده با آرم کمپانی Modern Muscle از دیگر تجهیزات این اتومبیل می باشد.پیشرانه این Challenger دارای ۱/۶ لیتر حجم (۳۸۳ اینچ مکعب) از نوع HEMI می باشد که قدرتی برابر ۵۹۷ اسب بخار را تولید می کند. سیستم سوخت رسانی آن انژکتور بوده وساخت همین کمپانی می باشد. میل سوپاپ آن نیز از نوع معمول به میل سوپاپ مسابقه ای تغییر یافته است. سیستم انتقال قدرت آن ۴ دنده مجهز به Over Drive می باشد. دیفرانسیل آن نیز از نوع ۴/۸۳ کمپانی Dodge می باشد. همچنین سیستم ترمز آن از نوع دیکسی برای هر چهار چرخ شامل دیسک های ۱۲ اینچی شبکه دار و خنک شونده در جلو و ۳ پیستونی در عقب می باشند. رینگهای آن دارای سایز ۱۷ در ۷ اینچ در جلو و ۱۸*۸ در عقب می باشد. تایرهایی که رینگ ها را احاطه کردند نیز دارای سایز ۲۴۵/۴۵ ZR ۱۷ در جلو ۲۸۵/۴۰ ZR ۱۸در عقب می باشند. در نهایت می توان این اتومبیل را گنجینه ای با ارزش از مهندسی دقیق و قدرت وافر طراحان اتومبیل در دهه ۷۰ دانست که محبوبیت غیرقابل انکارآن باعث شده تا پس از سالها دوباره نام این اتومبیل بر سر زبانها جاری شود.
منبع : روزنامه ابرار اقتصادی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
روز معلم ایران معلمان رهبر انقلاب نیکا شاکرمی دولت مجلس شورای اسلامی مجلس بابک زنجانی دولت سیزدهم حجاب شورای نگهبان
معلم تهران شهرداری تهران هواشناسی سیل آموزش و پرورش قوه قضاییه پلیس فضای مجازی سلامت دستگیری سازمان هواشناسی
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو دلار حقوق بازنشستگان بانک مرکزی چین ایران خودرو سایپا قیمت طلا بازار خودرو تورم
مسعود اسکویی تلویزیون رادیو سریال سینما دفاع مقدس سینمای ایران فیلم موسیقی تئاتر نون خ رسانه ملی
رژیم صهیونیستی اسرائیل آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه نوار غزه عربستان اوکراین نتانیاهو
استقلال فوتبال پرسپولیس رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ قهرمانان اروپا سپاهان تراکتور باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تیم ملی فوتسال ایران فوتسال
وزیر ارتباطات تبلیغات اپل پهپاد نخبگان گوگل آیفون ناسا
کبد چرب دیابت کاهش وزن بیماری قلبی مسمومیت داروخانه بیماری خواب طول عمر سلامت روان