جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

قانون طلایی فروش


قانون طلایی فروش
در خصوص موارد در ارتباط با مشتری و انتظارات مشتری از فروشنده و ... بسیار سخن گفته میشود. رمز موفقیت در این نکته نهفته است به دیگران همانطور بفروش که دوست داری به تو بفروشند. این قاعده به چه معنی است؟ آیا نباید با شخصیتهای متفاوت طرز برخورد متفاوت داشت و ازروشهای مختلفی استفاده کرد؟ جواب هم مثبت است و هم منفی به کارگیری قاعده طلایی در فروش به این معنی است که با در نظر گرفتن شرایط خاص هر مشتری با صداقت، درک موقعیت، همدلی و ملاحضات همه جانبه همان طور که دوست دارید کالایی به شما فروخته شود به مشتری بفروشید .
اگر می خواهید فروشنده ای که از او خرید می کنید پیش از هر گونه توصیه ای وقت کافی صرف درک شرایط شما و نیازتان کند ، شما نیز چنین کنید اگر می خواهید فروشنده اطلاعات کامل و درستی درباره نقاط ضعف و قوت کالا و خدمات خود و ر قبایش به شما بدهد . شما نیز چنین اطلاعاتی به مشتری بدهید . شاید مهمترین عنصر در قانون طلایی فروش ، دلسوزی نسبت به مشتری باشد . بهترین فروشندگان نه فقط برای خودشان ، شرکت شان ، کالا و خدماتشان دلسوزی می کنند بلکه برای کمک به مشتری در تصمیم گیری صحیح هم دل می سوزانند. حرفه ای ها وقتی متوجه مشتریانشان می شوند می بینند هر دو دلسوز یکدیگر هستند.
▪ تمرین عملی
۱) از همین امروز مصمم شوید با مشتری تان با همان درک ، صداقت و همدردی رفتار کنید که دوست دارید هر فروشنده ای هنگام فروش با شما داشته باشد.
۲) برای مشتری هایتان صادقانه دلسوزی کنید و به نیازها و شرایط خاص آنها توجه کنید.
اقتباس از نوشته های: برایان تریسی
نویسنده آقای کامبیز قزلباش
http://emdadsanat.mihanblog.com
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید