جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

کودکی موفق و خوشحال تربیت کنیم


کودکی موفق و خوشحال تربیت کنیم
پدر مادرها معمولاً آرزو دارند فرزندانشان شاد و موفق باشند، ولی بعضی از والدین بیش از این از فرزندانشان انتظار دارند. این گروه از والدین که بسیار کنترل کننده، پرنفوذ، وفعال هستند سعی دارند یک فرزند کامل بدون عیب پرورش دهند، بدین خاطرآنها، را به بهترین مدارس می‌فرستند؛ تلاش می‌کنند از آنها یک ورزشکار نمونه بسازند؛ و بهترین مشاغل را برای آنها آرزو می‌کنند.
بسیاری از کارشناسان می‌گویند والدین کامل گرا، برای تربیت فرزندانشان، اصول و روش‌های نا متعارف و غیر ممکنی را در سر می‌پرورانند که منجر به سرخوردگی و نا امیدی والدین و فرزندشان می‌شوند.
در ادامه می‌خوانید: «جودی گلدن اشتاین»، یکی از پزشکان متخصص اطفال موفق در ناحیه‌ی «منهتن»، واقع در شهر نیویورک، می‌گوید، در بخش شرقی این ناحیه، والدین متقاعد شده‌اند که فرزندانشان وقتی بزرگ شوند «موزارت»، «پیگاسو»، و یا «بیل گیتز» بعدی خواهند شد. «گلدن اشتاین» می‌افزاید این گروه از والدین اکثراً تحصیل کرده و پر نفوذ هستند، ولی بیش از حد لازم زندگی خود را وقف تربیت و آینده فرزندان خود می‌کنند.
در این نوشته می‌خوانید: «جیم تیلور»، روانشناس، کارشناس امور پرورشی کودکان، و نویسنده‌ی کتاب «چگونه میتوان کودکی موفق و خوشحال تربیت کرد»، می‌گوید در «منهتن» برای کودکان بیش از شصت کلاس آموزش و پرورشی وجود دارد، و پدر مادرها سعی می‌کنند، از طریق این کلاس‌ها، بر شتاب رشد فکری کودکان آنها در رسیدن به خواست‌هایشان کمک کنیم و بهترین امکانات را برای موفقیت و خوشحالی آنها فراهم سازیم
منبع : بیا تو جوان


همچنین مشاهده کنید