جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

برخی دیگر از رویدادهای ۱۱ فوریه


● ۱۸۰۰: ویلیام اج.اف.تالبوت مخترع کاغذ عکس به دنیا آمد . وی با استفاده از ملح نقره که در برابر نور سیاه می شود و کاغذ معمولی موفق به ساختن کاغذ عکاسی شد که پیشرفت بزرگی در فن عکاسی بود که فرانسویان قبلا موفق به اختراع دوربین عکاسی و چاپ عکس روی فلز شده بودند. تالبوت یک سیاستمدار و عضو پارلمان انگلستان بود که در اوقات فراغت به عنوان سرگرمی به تکمیل فن عکاسی می پرداخت.
● ۱۸۴۷: توماس ادیسون که ۱۲۰۰ اختراع الکتریک به نام خود از جمله لامپ برق را به ثبت رساند در اهایو آمریکا به دنیا آمد. وی در سال ۱۸۷۹ لامپ برق را اختراع کرد.
● ۱۸۶۱: نشست ایالات جنوبی آمریکا که از اتحادیه جدا شده بودند « جفرسون دیویس » را به ریاست کنفدراسیون آمریکا انتخاب کردند و اعلام داشتند که قانون اساسی کنفدراسیون همان قانون اساسی فدراسیون آمریکا خواهد بود و به این ترتیب آمریکا از این روز دارای دو رئیس جمهوری شد . دیویس که قبلا وزیر جنگ آمریکا و سناتور« می سی سی پی» در سنای آمریکا بود تا سال ۱۸۶۵ که ایالات جنوبی در جنگ داخلی شکست خوردند ریاست این ایالات را برعهده داشت و پایتخت او ریچموند ویرجینیا بود . پس از جنگ نیز محاکمه و محکوم نشد. وی الکساندر استیونس را به معاونت خود برگزیده بود.
● ۱۸۲۶: دانشگاه لندن آغاز بکار کرد.
● ۱۹۵۳: شوروی مناسبات خود را با اسرائیل قطع کرد.
● ۱۹۶۴: زد و خورد یونانی زبانهای قبرس با ترکهای این جزیره در بندر لیماسول آغاز گردید.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید