شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

Volvo XC ۶۰


Volvo XC ۶۰
یکی از قسمت هایی که معلوم است بر روی آن کار زیادی صورت گرفته نشان دهنده ها است. تلفیق سه رنگ خاکستری، آبی و نقره ای فرم بسیار زیبایی را به این نشان دهنده ها بخشیده که مطمئناً در شب جلوه بیشتری نیز پیدا خواهند کرد. با وجود زیبایی این نشان دهنده ها بهتر بود که شرکت ولوو فرمی موقر تر را برمی گزید تا با سایر قسمت های کابین نیز هماهنگی داشته باشد چرا که نشان دهنده های کنونی بیشتر تداعی کننده یک کابین اسپرت هستند تا لوکس. طبق ادعای ولوو XC۶۰ ایمن ترین محصول این شرکت است. البته یکی از دلایل آن استفاده از « سیستم ایمنی هوشمند » می باشد. این سیستم که برای اولین بار در دنیا به صورت استاندارد به روی این مدل نصب شده در ترافیک های شهری در صورتی که فاصله خودرو با اتومبیل جلویی کمتر شود ابتدا به راننده هشدار می دهد و در صورتی به توجهی او خود به طور خودکار نسبت به ترمزگیری اقدام می نماید تا از بروز تصادف جلوگیری شود. برای این خودرو فعلاً سه نوع پیشرانه در نظر گرفته شده است. یک موتور بنزینی به نام T۶ که به توربوشارژر نیز مجهز است و ۲۸۶ اسب بخار نیرو تولید می کند در کنار دو موتور دیزلی دیگر که ۱۶۳ و ۱۸۲ اسب بخار نیرو تولید می کنند قرار گرفته است. قابل ذکر است که همه مدل های این خودرو به طور استاندارد به سیستم چهارچرخ متحرک (AWD) مجهز هستند. البته در سال ۲۰۰۹ یک مدل دیفرانسیل جلو با موتور دیزلی به حجم ۴/۲ لیتر که از استاندارد یورو ۵ پیروی می کند با نیروی تولیدی ۱۶۳ اسب بخار به خانواده موتورهای این خودرو خواهد پیوست. میزان تولید دی اکسید کربن این مدل فقط ۱۷۰ گرم در هر کیلومتر است.
▪ پایان سخن:
در پایان باید گفت که شرکت ولوو با ارائه این خودرو شاید بتواند خود و شرکت مادرش را از این مهلکه ای که در آن گرفتار شده اند بیرون بکشد البته تنها معرفی یک مدل موفق کافی نیست و ولوو باید این رویه را ادامه دهد.
شرکت ولوو امیدوار است که سالانه ۵۰ هزار دستگاه از این خودرو را در سراسر جهان به فروش برساند. این خودرو که در کشور بلژیک نیز ساخته خواهد شد از نیمه دوم سال ۲۰۰۸ در اروپا و در سال ۲۰۰۹ در آمریکا قابل دسترس خواهد بود.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید