دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
به نام پدر - IN THE NAME OF THE FATHER
سال تولید : ۱۹۹۳
کشور تولیدکننده : ایرلند، انگلستان و امریکا
محصول : جیم شریدان
کارگردان : شریدان
فیلمنامهنویس : تری جرج و شریدان، بر مبنای خود سرگذشتنامهٔ جری کانلن
فیلمبردار : پیتر بیزیو
آهنگساز(موسیقی متن) : ترور جونز
هنرپیشگان : دانیل دی لوئیس، اما تامپسن، پیت پست لتویت، جان لینچ، مارک شپارد، بیتی ادنی، مری جونز، بریتا اسمیت، دان بیکر و جو مکپارتلند
نوع فیلم : رنگی، ۱۳۳ دقیقه
ـ پنجم اکتبر سال ۱۹۷۴. بمبی توسط جبههٔ آزادیبخش ایرلند (IRA) در یک نوشگاه در لیگفورد منفجر میشود. ده سال بعد خانم وکیلی به نام ̎گارت پیرس̎ (تامپسن) به شهادت ̎جری کانلن̎ (دی لوئیس)، یکی از چهار نفری که به جرم این بمبگذاری دستگیر و محکوم شدهاند، گوش میکند. ایرلند، دههٔ ۱۹۶۰. ̎کانلن̎ با جمع رفقایش در بلفاست به دزدی مشغولند. سربازهای بریتانیائی او را به جای یک تیرانداز IRA میگیرند و تعقیبش میکنند. ̎جری̎ که برای IRA دردسر ایجاد کرده با میانجیگری پدرش، ̎جوزپه̎ (پست لتویت)، از دست افراد IRA خلاص میشود. او تصمیم میگیرد به انگلستان برود و در کشتی، ̎پل هیل̎ (لینچ)، یکی از همکلاسیهای قدیمیاش را میبیند. در لندن ̎پل̎، ̎جری̎ را به خانهٔ یکی دیگر از بر و بچههای اهل بلفاست، ̎پاتریک آرمسترانگ̎ (شپارد) میبرد ولی به دنبال جر و بحثی در بارهٔ جنگ در ایرلند شمالی، از خانه اخراج میشوند. آنان شب بمبگذاری در گیلفورد، در یک پارک و در کنار ̎چارلی برک̎ (مک پارتلند) که دربارهٔ خطرهای زندگی در لندن به آنان هشدار میدهد، بودند. ̎جری̎ به بلفاست بر میگردد. در این فاصله، پلیس به محل سکونت ̎پاتریک آرمسترانگ̎ حمله میکند و دیری نمیگذرد که در بلفاست هم به سراغ ̎جری̎ میروند. در بازپرسی، ̎پل̎ به بمبگذاری اعتراف میکند و به ̎جری̎ هم توصیه میکند که همان کار را انجام دهد. ̎جری̎ مقاومت میکند تا آنکه یکی از پلیسها به او میگوید اگر اعتراف نکند، پدرش کشته خواهد شد. در دادگاه، دادستان استدلال خود را بیشتر بر مبنای اعترافات ̎پل̎ و ̎جری̎ و نیز صحبتهای ̎پاتریک̎ و نامزدش، ̎کارول̎ (ادنی) پیش میبرد و هر چهار نفر به حبس ابد محکوم میشوند. در زندان ̎جری̎ را در سلولی میاندازند که پدرش هم به اتهام اقدامات تروریستی زندانی است. در همانجاست که ̎جو مکاندرو̎ (بیکر)، یکی از مردان IRA که بمبگذاری گیلفورد را انجام داده، ̎جری̎ را تحت حمایت خود میگیرد. اما خشونت ̎مک اندرو̎ و دوستانش در زندان باعث میشود ̎جری̎ را از آنان جدا کند و تلاش خود را روی اثبات بیگناهی خود و پدرش متمرکز کند. با مرگ پدر، ̎جری̎ در تصمیم خود مصممتر میشود.
ـ شریدان از ماجرای واقعی معروف به ̎گلیفورد چهار̎ فیلمی ساخته است که پیش از آنکه اثری سیاسی باشد، دربارهٔ رابطهٔ میان یک پدر و پسر است. به این ترتیب به نام پدر را دنبالهای بر پای چپ من (ساختهٔ خود شریدان، ۱۹۸۹) میتوان به شمار آورد. شاید در لحظاتی فیلم شعاری به نظر رسد اما قطعاً در صحنههائی بسیار تأثیرگذار است؛ از جمله ابراز همدردی زندانیان با ̎جرمی̎ به خاطر مرگ پدرش، از طریق پرتاب کردن کاغذهای آتشزده شده از پنجرهٔ سلولها. بازی دیلوئیس بینقص است، اما بازی تامپسن، سرد و با نقش یک زن عدالتخواه در تضاد است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب رافائل گروسی حج انتخابات مجلس شورای اسلامی دولت شورای نگهبان حجاب دولت سیزدهم حسین امیرعبداللهیان رسانه
تهران شهرداری تهران هواشناسی وزارت بهداشت قتل قوه قضاییه فضای مجازی آموزش و پرورش سلامت سازمان هواشناسی شهرداری باران
ایران خودرو قیمت دلار قیمت طلا بانک مرکزی خودرو قیمت خودرو بازار خودرو دلار قیمت مسکن حقوق بازنشستگان بورس
تئاتر محمدعلی علومی نمایشگاه کتاب تلویزیون سریال مهناز افشار دفاع مقدس سینمای ایران صدا و سیما سینما صداوسیما مهاجرت
مغز دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا حماس جنگ غزه روسیه اوکراین طوفان الاقصی رفح طالبان
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران نساجی رئال مادرید بازی بارسلونا سپاهان جواد نکونام باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی اپل سامسونگ آیفون گوگل باتری مایکروسافت اندروید اینستاگرام ناسا ماهواره
رژیم غذایی بیمه زیبایی ویتامین چای کاهش وزن آلرژی دندانپزشکی