شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
پنج گام برای یکپارچه سازی محیط کار
اولین روز کار همیشه مملو از هیجان و اضطراب برای نیروی جدید کار است، به خصوص اگر این موضوع اولین تجربه او باشد. کیفیت اولین ارتباط، سنگ بنایی برای نوع و سطح ارتباطی است که بین افراد و گروه ها برقرار می شود. بنابراین از اهمیت اولین روز حضور یک نیروی جدید نباید غفلت کرد.
بدیهی است روند آشنا کردن نیروی جدید با محل کار که از آن به جا افتادن هم تعبیر می شود، می تواند موجب افزایش بهره وری شود. بنابراین ضروری است که فرد تازه وارد را به عنوان عضو جدید خانواده کاری به همکاران و همکاران را با نام و سمت به وی معرفی کنید.
در ادامه مقاله حاضر به چند اقدام مهم که شما به عنوان مدیر باید انجام دهید تا یکپارچگی محیط کار پس از ورود یک نیروی جدید حفظ شود اشاره می شود.
۱) تعیین محل کار:
هیچ گاه از تعیین محل کار و تامین لوازم و تجهیزات مورد نیاز نیروی جدید غفلت نکنید. بهتر است این کار بدون فوت وقت انجام شود و حتی به وی اجازه داده شود در صورت نیاز نسبت به برخی تغییرات جزئی متناسب با سلیقه خود اقدام کند.
با این حال توضیحات کافی در مورد نحوه عملکرد تجهیزات (فاکس، رایانه و...) و نیز روندهای رایج در سازمان جهت انجام برخی امور اولیه نظیر درخواست مرخصی، مساعده و... را باید در دستور کار قرار دهید.
۲) معرفی به کل واحدها:
ممکن است کسب و کار شما متشکل از چندین کسب و کار باشد، بنابراین معرفی نیروی جدید به بخش های مرتبط در کل سازمان نیز از جمله کارهایی است که شایسته است در اولین روز ورود نیروی تازه وارد، انجام شود.
۳) تحویل کارت ویزیت:
یک خوشامدگویی ویژه می تواند با ارائه یک دسته کارت ویزیت که نام و عنوان وی بر آنها چاپ شده باشد، آغاز شود. شاید برای یک تازه وارد به محل کار هیچ چیز خوشایندتر از این نباشد که یک بسته کارت ویزیت خود را روی میزش ببیند. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که نیروی تازه وارد بدین وسیله موقعیت خود را در سازمان تعریف شده می بیند.
۴) انتخاب راهنما:
پس از این معارفه مختصر و مفید می توانید فردی که احساس می کنید با تازه وارد دارای تقارن شخصیتی و کاری است و آن دو می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند را به عنوان راهنما جهت آشنایی با سیاست ها، رویه ها، فرهنگ و نحوه انجام کارها در شرکت، تعیین کنید.
۵) ارائه شرح وظایف:
شاید هیچ چیز بدتر از این نباشد که دقیقاً ندانیم نیروی جدید را برای چه استخدام کرده ایم و از وی چه توقعاتی داریم. تعریف مشخص از مشاغل لازم برای یک سازمان حاصل تعریف ورودی و خروجی سازمان و اهدافی است که باید تحقق یابد.
نداشتن شرح وظایف شغلی نه تنها به سردرگمی کارکنان می انجامد بلکه موجب می شود کارها در شرکت و سازمان شما به کندی و با هزینه بالا به انجام برسد. برخی معتقدند ارائه شرح وظایف سازمانی به کارکنان موجب می شود در شرایط اضطراری به جهت درخواست فعالیت هایی فراتر از شرح وظایف تعریف شده، توقعات مالی در کارکنان بالا رود. این طرز فکر ناشی از ناتوانی در تنظیم یک شرح شغلی دقیق و جامع بوده یا حاکی از ناتوانی در ایجاد روحیه سیستمی در افراد مجموعه است.
از این رو بهتر است با حل منطقی مساله یعنی ارتقای توان مدیریتی خودمان، از بروز پیامدها و حاشیه های مستهلک کننده انرژی ها جلوگیری کنیم.
منبع : مرکز توسعه کارآفرینی
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران دولت حجاب رئیس جمهور پاکستان گشت ارشاد رئیسی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی کارگران رهبر انقلاب سریلانکا
سیل سلامت قتل کنکور تهران سردار رادان سازمان سنجش آتش سوزی شهرداری تهران پلیس اصفهان زنان
قیمت دلار دلار سایپا خودرو قیمت خودرو تورم قیمت طلا بازار خودرو ارز مسکن بانک مرکزی ایران خودرو
کیومرث پوراحمد خودکشی تلویزیون سینمای ایران فیلم ترانه علیدوستی سریال گردشگری موسیقی مهران مدیری کتاب
اینترنت کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه فلسطین جنگ غزه روسیه چین حماس طالبان اوکراین ایالات متحده آمریکا طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک استقلال فوتسال بازی تراکتور بارسلونا باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران لیگ برتر انگلیس
هوش مصنوعی سامسونگ گوگل الماس همراه اول ناسا فیلترینگ
سازمان غذا و دارو مالاریا کاهش وزن آلزایمر زوال عقل