یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا


تاثیر آموزش راهبردهای مرور ذهنی (نگهدارنده و بسط دهنده) و سازمان‌دهی بر مشکلات ...


تاثیر آموزش راهبردهای مرور ذهنی (نگهدارنده و بسط دهنده) و سازمان‌دهی بر مشکلات ...
نویسنده : یوسفی‌لویه - مجید
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۷۹/۰۴/۰۴
رده دیویی : ۳۷۱.۹
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۵۰
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۱۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۵۷۴۶-۱۷-۵

این کتاب, پژوهشی است درباره آموزش و راه‌های تقویت حافظه کودکان عقب‌مانده ذهنی که مباحث آن طی پنج فصل برای دانشجویان رشته‌های روانشناسی ـ خصوصا کودکان استثنایی ـ تدوین شده است .به زعم پژوهنده ((هدف از پژوهش حاضر دست‌یابی به راهبردهای شناختی‌ای است که بتوان در آموزش کودکان عقب‌مانده ذهنی خفیف مورد استفاده قرار داد و بدین منظور تاثیر آموزش راهبردهای مرور ذهنی نگهدارنده و بسط دهنده و نیز راهبرد سازمان‌دهی بررسی و مقایسه شده است)) .پژوهنده در فصل نخست پس از مقدمه‌ای کوتاه و طرح مسئله, اهداف پژوهش و اهمیت آن را ذکر می‌کند, سپس فرضیه‌ها و تعاریف عملیاتی را به دست می‌دهد .وی در فصل دوم با مروری بر ادبیات موضوع و پیشینه تحقیق, روش پژوهش خویش را شرح داده, در فصل چهارم تحلیلی از داده‌های پژوهش فراهم آورده است .فصل پنجم به نتیجه‌گیری اختصاص یافته است .


همچنین مشاهده کنید