سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
پنج نوع مدرسه، شش محور سازمانی
این مطلب مدارس را با نگاهی به ویژگیهای مدرسهها بر اساس نوع سازمانها و فعالیتهای محوری آنها تقسیمبندی میكند. مدارس به پنج دسته تقسیم شده و شش محور سازمانی مهم در ارتباط با این مدرسهها مورد بررسی قرار میگیرند. پنج نوع مدرسه عبارتند از: سنتی، خام، دارای عملكرد بهبودیافته، پیشرو و دارای عملكرد عالی.
این مطلب به شیوهای جدید یك تقسیمبندی از مدارس به مدیران مدرسهها و مسئولان آموزش و پرورش ارائه میكند. این تقسیمبندی مدرسهها و به طور طبیعی مدیران آنها را به پنج دسته تقسیم میكند و شش محور سازمانی مهم را در ارتباط با این مدرسهها مورد بررسی قرار میدهد. مدیران محترم مدرسهها میتوانند جایگاه خود را در جدول پیدا كنند و اگر متأسفانه خود را ردیفهای سنتی و خام یافتند، نسبت به تجدید نظر كلی در شیوه اداره مدرسه خویش اقدام كنند و در صورتی كه در سایر ردیفها هستند، در مورد حركت به سمت كیفیتگرایی، از تلاش بیوقفه باز نایستند.
●●● تقسیمبندی مدارس
● مدرسه سنتی
منشها عكسالعملی هستند.
سیستمها جزء به جزء هستند.
● مدرسه خام
منشها متغیر هستند.
سیستمها تغییر نمیكنند.
● مدرسه دارای عملكرد بهبود یافته
رفتارهای سازمانی تغییر میكنند.
سیستمها متغیر هستند.
● مدرسه پیشرو
سعی بر یكپارچگی است.
گردش در مشاغل وجود دارد و با وجود تخصصگرایی، همه در فعالیتها نقش دارند.
● مدرسه دارای عملكرد عالی
تقویت عملكردها، صرفاً در مسیر چشماندازهاست.
سیستمها توانمند، انعطافپذیر و پویا هستند.
نویسنده: مرتضی مجدفر
این مطلب به شیوهای جدید یك تقسیمبندی از مدارس به مدیران مدرسهها و مسئولان آموزش و پرورش ارائه میكند. این تقسیمبندی مدرسهها و به طور طبیعی مدیران آنها را به پنج دسته تقسیم میكند و شش محور سازمانی مهم را در ارتباط با این مدرسهها مورد بررسی قرار میدهد. مدیران محترم مدرسهها میتوانند جایگاه خود را در جدول پیدا كنند و اگر متأسفانه خود را ردیفهای سنتی و خام یافتند، نسبت به تجدید نظر كلی در شیوه اداره مدرسه خویش اقدام كنند و در صورتی كه در سایر ردیفها هستند، در مورد حركت به سمت كیفیتگرایی، از تلاش بیوقفه باز نایستند.
●●● تقسیمبندی مدارس
● مدرسه سنتی
منشها عكسالعملی هستند.
سیستمها جزء به جزء هستند.
● مدرسه خام
منشها متغیر هستند.
سیستمها تغییر نمیكنند.
● مدرسه دارای عملكرد بهبود یافته
رفتارهای سازمانی تغییر میكنند.
سیستمها متغیر هستند.
● مدرسه پیشرو
سعی بر یكپارچگی است.
گردش در مشاغل وجود دارد و با وجود تخصصگرایی، همه در فعالیتها نقش دارند.
● مدرسه دارای عملكرد عالی
تقویت عملكردها، صرفاً در مسیر چشماندازهاست.
سیستمها توانمند، انعطافپذیر و پویا هستند.
نویسنده: مرتضی مجدفر
منبع : سایت راهکار مدیریت
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس دولت سیزدهم اصغر جهانگیر خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
تهران هواشناسی قوه قضاییه آموزش و پرورش سیل شهرداری تهران فضای مجازی سلامت شورای شهر تهران پلیس قتل سازمان هواشناسی
خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو سایپا کارگران ایران خودرو دلار بازار خودرو چین مالیات بانک مرکزی
تلویزیون سریال سینمای ایران رسانه سینما دفاع مقدس تئاتر موسیقی فیلم رسانه ملی بازیگر کتاب
سازمان سنجش
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان ترکیه اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس وحید شمسایی لیگ برتر
هوش مصنوعی اینترنت ناسا تبلیغات اینستاگرام فناوری همراه اول ماه گوگل اپل آیفون ایرانسل
داروخانه ویتامین کاهش وزن دیابت خواب طول عمر چاقی سلامت روان فروش اینترنتی دارو بارداری