یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
ترجمه فتوحات مکیه: احوال باب 189 تا 269
تاریخ نشر : ۸۴۱۱۲۶
تیراژ : ۱۶۰۰
تعداد صفحه : ۷۰۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۹۹۶-۹۷-X
رده دیویی : ۲۹۷.۸۳
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
نویسنده : ابنعربی - محمدبنعلی
مترجم : خواجوی - محمد
کتاب حاضر، ترجمهی باب 189 تا 269 بخش احوال 'فتوحات مکیه' تالیف 'ابن عربی' است. ضمن آن که در بخش آغازین کتاب طی مقدمهای، برخی از رئوس مسائل بخش احوال، تحلیل گردیده است. در این خصوص مباحثی شامل وحدت وجود، سبقت رحمت الهی بر غضبش، و عدم خلود عذاب مطرح شده است. موضوع برخی از بابهای کتاب، عبارتاند از: حال وصل، حال ریاضت، مشاهده، مکاشفه، حال حریت، معرفت فتوح، سکر و بیخودی، صحو و هوشیاری، و معرفت عاملالیقین. برای نمونه در تحلیل برخی رئوس مسائل بخشی احوال در مقدمه در خصوص 'سر حال و سر عالم' آمده است: 'ابن عربی قایل است که سر علم از سر حال تمامتر و برتر است، زیرا سر علم خاص خداست و همان است که ابراهیم علیهالسلام بدان ظاهر ساخت، زیرا او چیزی نیفزود جز آن که پرندگان را فراخواند و دمیدنی از جانب خدا و به فرمان او ـ مانند عیسی علیهالسلام ـ انجام نداد، ولی سر حال از اوصاف خلق میباشد و از اوصاف حق تعالی نیست، بنابراین سر علم تمامتر و حکمتش فراگیرتر است، چون سر حال بود که عیسی علیهالسلام در صورتی که از گل ساخته بود دمیده و پرنده شد'.
تیراژ : ۱۶۰۰
تعداد صفحه : ۷۰۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۹۹۶-۹۷-X
رده دیویی : ۲۹۷.۸۳
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
نویسنده : ابنعربی - محمدبنعلی
مترجم : خواجوی - محمد
کتاب حاضر، ترجمهی باب 189 تا 269 بخش احوال 'فتوحات مکیه' تالیف 'ابن عربی' است. ضمن آن که در بخش آغازین کتاب طی مقدمهای، برخی از رئوس مسائل بخش احوال، تحلیل گردیده است. در این خصوص مباحثی شامل وحدت وجود، سبقت رحمت الهی بر غضبش، و عدم خلود عذاب مطرح شده است. موضوع برخی از بابهای کتاب، عبارتاند از: حال وصل، حال ریاضت، مشاهده، مکاشفه، حال حریت، معرفت فتوح، سکر و بیخودی، صحو و هوشیاری، و معرفت عاملالیقین. برای نمونه در تحلیل برخی رئوس مسائل بخشی احوال در مقدمه در خصوص 'سر حال و سر عالم' آمده است: 'ابن عربی قایل است که سر علم از سر حال تمامتر و برتر است، زیرا سر علم خاص خداست و همان است که ابراهیم علیهالسلام بدان ظاهر ساخت، زیرا او چیزی نیفزود جز آن که پرندگان را فراخواند و دمیدنی از جانب خدا و به فرمان او ـ مانند عیسی علیهالسلام ـ انجام نداد، ولی سر حال از اوصاف خلق میباشد و از اوصاف حق تعالی نیست، بنابراین سر علم تمامتر و حکمتش فراگیرتر است، چون سر حال بود که عیسی علیهالسلام در صورتی که از گل ساخته بود دمیده و پرنده شد'.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس شورای اسلامی مجلس شورای نگهبان ایران دولت حجاب دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران قالیباف افغانستان رئیسی رئیس جمهور
تهران هواشناسی چین شورای شهر تهران شورای شهر شهرداری تهران پلیس قتل سیل کنکور فضای مجازی وزارت بهداشت
قیمت دلار مالیات خودرو دلار قیمت خودرو بانک مرکزی بازار خودرو قیمت طلا مسکن تورم ایران خودرو سایپا
زنان تئاتر تلویزیون سریال بازیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران سینما فیلم موسیقی سریال پایتخت قرآن کریم
سازمان سنجش خورشید
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه عراق ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک سپاهان استقلال تراکتور وحید شمسایی
هوش مصنوعی اپل آیفون تبلیغات همراه اول فناوری اینترنت ناسا گوگل بنیاد ملی نخبگان دانش بنیان
موز خواب بارداری دندانپزشکی کاهش وزن آلزایمر