یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
فرغون
که از چوپ یا فلز ساخته شده، دارای چرخ لاستیکی یا آهنی است با این دستگاه مصالح ساختمانی در داخل یا در نزدیکی یا روی ساختمان جابهجا میشود.
● فرغون
چرخ خاککشی است که از فلز ساخته شده، دارای چرخآهنی یا لاستیکی میباشد. از این چرخ در حمل مصالح ساختمانی استفاده میشود ظرفیت این چرخ بین ۴۰ تا ۶۰ لیتر ملاط است.
● فرغون
فرغون ظاهراً در جنوب غربی چین در سدهٔ اول میلادی توسط شخصی نیمه افسانهای بهنام گوئویو اختراع شد. قدیمیترین تصویر بازمانده از فرغون به حدود ۱۰۰ میلادی بر میگردد. این تصویر بر نقش برجستهٔ گتیبهٔ یک مقبره قرار دارد که در نزدیکی خوژو (جیانگسو) از زیر خاک بیرون آمده و به وضوح یک فرغون را با مردی که در آن نشسته است نشان میدهد. تصویرهای متعدد دیگری از این دوره، یعنی زمان سلسلهٔ هان، در دست است که نشان میدهد فرغون رواج فزاینده داشت.
کهنترین شرح دربارهٔ ساخت فرغون به زبانی نامفهوم و منسوخ نوشته شده است. در چند قرن اول، فرغون اهمیت نظامی عظیمی داشت و مشخصات ساخت آن را محفوظ نگه میداشتند. بعضی از این فرغونها صندلی داشتند و انسان جابهجا میکردند، و بعضی دیگر آذوقه و اجناس. برای تشکیل موانع محافظ قابل حمل در برابر سواره نظام نیز از این فرغونها استفاده میکردند. ابتکار چینیان در کاربرد این فرغونها بسیار متنوع بود؛ حتی به بعضی از آنها بادبان میبستند و در زمین یا روی یخ به سرعتهائی در حد ۶۰ کیلومتر در ساعت هم میرسیدند.
طرحهای مختلفی وجود داشت. بعضی از آنها چرخهائی درست در وسط و سنگینی کاملاً بر محور میافتاد. بعضی دیگر چرخهای جلو داشتند. چرخها نیز بعضی کوچک و بعضی بزرگ بودند. گاهی چرخهای اضافی کوچکی در جلو نصب میکردند تا عبور از سوراخها و گودالها و موانع دیگر سادهتر شود. عملاً انواع فرغون، در شکلها و اندازههای مختلف در چین وجود داشت و وجود دارد.
● فرغون
چرخ خاککشی است که از فلز ساخته شده، دارای چرخآهنی یا لاستیکی میباشد. از این چرخ در حمل مصالح ساختمانی استفاده میشود ظرفیت این چرخ بین ۴۰ تا ۶۰ لیتر ملاط است.
● فرغون
فرغون ظاهراً در جنوب غربی چین در سدهٔ اول میلادی توسط شخصی نیمه افسانهای بهنام گوئویو اختراع شد. قدیمیترین تصویر بازمانده از فرغون به حدود ۱۰۰ میلادی بر میگردد. این تصویر بر نقش برجستهٔ گتیبهٔ یک مقبره قرار دارد که در نزدیکی خوژو (جیانگسو) از زیر خاک بیرون آمده و به وضوح یک فرغون را با مردی که در آن نشسته است نشان میدهد. تصویرهای متعدد دیگری از این دوره، یعنی زمان سلسلهٔ هان، در دست است که نشان میدهد فرغون رواج فزاینده داشت.
کهنترین شرح دربارهٔ ساخت فرغون به زبانی نامفهوم و منسوخ نوشته شده است. در چند قرن اول، فرغون اهمیت نظامی عظیمی داشت و مشخصات ساخت آن را محفوظ نگه میداشتند. بعضی از این فرغونها صندلی داشتند و انسان جابهجا میکردند، و بعضی دیگر آذوقه و اجناس. برای تشکیل موانع محافظ قابل حمل در برابر سواره نظام نیز از این فرغونها استفاده میکردند. ابتکار چینیان در کاربرد این فرغونها بسیار متنوع بود؛ حتی به بعضی از آنها بادبان میبستند و در زمین یا روی یخ به سرعتهائی در حد ۶۰ کیلومتر در ساعت هم میرسیدند.
طرحهای مختلفی وجود داشت. بعضی از آنها چرخهائی درست در وسط و سنگینی کاملاً بر محور میافتاد. بعضی دیگر چرخهای جلو داشتند. چرخها نیز بعضی کوچک و بعضی بزرگ بودند. گاهی چرخهای اضافی کوچکی در جلو نصب میکردند تا عبور از سوراخها و گودالها و موانع دیگر سادهتر شود. عملاً انواع فرغون، در شکلها و اندازههای مختلف در چین وجود داشت و وجود دارد.
منبع : مطالب ارسال شده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
امیرعبداللهیان حسین امیرعبداللهیان اوکراین دولت سیستان و بلوچستان انتخابات جنگ مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم افغانستان مجلس
سیل هواشناسی تهران شهرداری تهران بارندگی سازمان هواشناسی باران فضای مجازی یسنا آتش سوزی هلال احمر آموزش و پرورش
هوش مصنوعی خودرو دلار قیمت خودرو قیمت دلار مسکن قیمت طلا تورم بانک مرکزی بازار خودرو حقوق بازنشستگان ارز
مسعود اسکویی تلویزیون ایتالیا صدا و سیما دفاع مقدس حج مهران غفوریان موسیقی صداوسیما سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل جنگ غزه حماس روسیه آمریکا انگلیس یمن نوار غزه ایالات متحده آمریکا جنگ اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان رئال مادرید لیگ برتر باشگاه استقلال بازی باشگاه پرسپولیس علی خطیر جواد نکونام بایرن مونیخ
خواب آیفون اینستاگرام دیابت اپل ناسا صاعقه تبلیغات موبایل گوگل
سلامت کبد چرب فشار خون گرما