یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
نقطه عطف بزرگ - The Great Turning Point
سال تولید : ۱۹۴۵
کشور تولیدکننده : شوروی
محصول : لنفیلم
کارگردان : فردریک ارملر.
فیلمنامهنویس : بوریس چیرسکوف.
فیلمبردار : آرکادی کولتساتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : گاوریل پوپوف.
هنرپیشگان : الکساندر زراژفسکی، میخائیل درژاوین و پ. آندریفسکی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۶ دقیقه.
در جنگ جهانی دوم، نبرد میان نازیها و ارتش شوروی به مرحله حساسی میرسد. ژنرالهای روسی جلسهای فوقالعاده تشکیل میدهند و درباره زندگی هزاران انسان تصمیم میگیرند. "ژنرال موراویوف" (درژاوین)، سرفرماندهی نیروهای شوروی در جبهه، در بررسی استراتژیهای جنگی پیشنهاد میکند که ابتدا با فریب سربازان آلمانی و کشاندن آنان به خطوط میانی مواضع خودی، و سپس با تدارک یک ضد حمله، وضعیت را بهنفع خود تغییر دهند...
٭ سرشت اغلب فیلمهای جنگی که طی جنگ جهانی دوم ساخته میشدند ایجاب میکرد که به توصیف و روایت نبرد میان دو نیروی متخاصم بپردازند و فرصتی برای تحلیلهای اخلاقی و روانشناختی پیدا نکنند. اما فیلمارملر، که بهطور عمده بر نبرد استالینگرداد و توصیف آن از منظر چند ژنرال بلندپایه متمرکز شده، بهجای نمایش صحنههای مبارزه و درگیری، بررسی جزء به جزء و دقیقی از شخصیت و اعمال مردانی در لباس ژنرالی، که سرنوشت کرور کرور انسان را تعیین میکنند، ارائه میدهد. فیلمنامه، که براساس مدارک مستند گردآوری شده، خالی از هرگونه شعار و بهطور عمده برگفتوگو متکی است، اما اصلاً تآتری جلوه نمیکند. در یکی از صحنههای بهیادماندنی فیلم، سربازی با به دندان گرفتن دو سیم قطع شده تلفن، ارتباط را برقرار میکند!
کشور تولیدکننده : شوروی
محصول : لنفیلم
کارگردان : فردریک ارملر.
فیلمنامهنویس : بوریس چیرسکوف.
فیلمبردار : آرکادی کولتساتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : گاوریل پوپوف.
هنرپیشگان : الکساندر زراژفسکی، میخائیل درژاوین و پ. آندریفسکی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۶ دقیقه.
در جنگ جهانی دوم، نبرد میان نازیها و ارتش شوروی به مرحله حساسی میرسد. ژنرالهای روسی جلسهای فوقالعاده تشکیل میدهند و درباره زندگی هزاران انسان تصمیم میگیرند. "ژنرال موراویوف" (درژاوین)، سرفرماندهی نیروهای شوروی در جبهه، در بررسی استراتژیهای جنگی پیشنهاد میکند که ابتدا با فریب سربازان آلمانی و کشاندن آنان به خطوط میانی مواضع خودی، و سپس با تدارک یک ضد حمله، وضعیت را بهنفع خود تغییر دهند...
٭ سرشت اغلب فیلمهای جنگی که طی جنگ جهانی دوم ساخته میشدند ایجاب میکرد که به توصیف و روایت نبرد میان دو نیروی متخاصم بپردازند و فرصتی برای تحلیلهای اخلاقی و روانشناختی پیدا نکنند. اما فیلمارملر، که بهطور عمده بر نبرد استالینگرداد و توصیف آن از منظر چند ژنرال بلندپایه متمرکز شده، بهجای نمایش صحنههای مبارزه و درگیری، بررسی جزء به جزء و دقیقی از شخصیت و اعمال مردانی در لباس ژنرالی، که سرنوشت کرور کرور انسان را تعیین میکنند، ارائه میدهد. فیلمنامه، که براساس مدارک مستند گردآوری شده، خالی از هرگونه شعار و بهطور عمده برگفتوگو متکی است، اما اصلاً تآتری جلوه نمیکند. در یکی از صحنههای بهیادماندنی فیلم، سربازی با به دندان گرفتن دو سیم قطع شده تلفن، ارتباط را برقرار میکند!
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب دولت مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مجلس جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی سیدابراهیم رئیسی
پلیس تهران وزارت بهداشت قتل شهرداری تهران هواشناسی سیل کنکور فضای مجازی پایتخت زنان آتش سوزی
خودرو دلار بازار خودرو قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن تورم ایران خودرو قیمت
سریال تلویزیون یمن سینمای ایران سینما کیومرث پوراحمد موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل غزه فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه روسیه اوکراین حماس ترکیه ایالات متحده آمریکا طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران سپاهان تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا سامسونگ فناوری اپل بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل