یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا
پدری بود - There Was A Father
سال تولید : ۱۹۴۲
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : شوچیکو
کارگردان : یاسوجیرو اوزو.
فیلمنامهنویس : تادائو ایکهدا و تاکائو یانائی.
فیلمبردار : یوشون آتسوتا
آهنگساز(موسیقی متن) : گیویچی سایکی.
هنرپیشگان : چیشو ریو، شوجی سانو و میتسوکو میتو.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۴ دقیقه.
"هوریکاوا" (ریو)، معلم مدرسهای است که تنها هدفش در زندگی، تعلیم و تربیت پسرش، "ریوهای" (سانو)، است. وقتی "ریوهای" زندگی مستقلی را در پیش میگیرد و تشکیل خانواده میدهد، پدر میمیرد. به هنگام مراسم تدفین، ظرفی که خاکستر پدر در آن است، طبق سنت باید در نهایت احترام بهدست "ریوهای" حمل شود، اما او آن را به کناری میگذارد. پسر علاقهای به گذشته نشان نمیدهد و فقط سرگرم همسرش و مسائل روزمره است...
٭ شعری در توصیف عشق پدرانه و راوی احساسات مردی نسبت به تنها دلمشغولیاش ـ پسرش ـ در زندگی. حتی در پرتو شرحطفره اوزو، پس از آنکه به خاطر پایان "غیرآموزنده" فیلم مورد انتقاد قرار گرفت، نیز به سختی میتوان تصمیم گرفت آیا او در صحنه پایانی مفری برای اندیشههای نوستالژیک درباره زودگذر بودن همهچیز ارائه میکند، یا اینکه میخواهد بیتفاوتیهای اخلاقی نسل جدید دوران جنگ جهانی دوم انتقاد کند. در هر صورت، حقیقت این است که بزرگترین کارگردان ژاپن (و شاید جهان) نمیخواهد متقابل تبلیغات نظامی (مرسوم در زمان ساخته شدن فیلم) سرخم کند، هرچند که در اثر او خبری از جنگ نیست.
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : شوچیکو
کارگردان : یاسوجیرو اوزو.
فیلمنامهنویس : تادائو ایکهدا و تاکائو یانائی.
فیلمبردار : یوشون آتسوتا
آهنگساز(موسیقی متن) : گیویچی سایکی.
هنرپیشگان : چیشو ریو، شوجی سانو و میتسوکو میتو.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۴ دقیقه.
"هوریکاوا" (ریو)، معلم مدرسهای است که تنها هدفش در زندگی، تعلیم و تربیت پسرش، "ریوهای" (سانو)، است. وقتی "ریوهای" زندگی مستقلی را در پیش میگیرد و تشکیل خانواده میدهد، پدر میمیرد. به هنگام مراسم تدفین، ظرفی که خاکستر پدر در آن است، طبق سنت باید در نهایت احترام بهدست "ریوهای" حمل شود، اما او آن را به کناری میگذارد. پسر علاقهای به گذشته نشان نمیدهد و فقط سرگرم همسرش و مسائل روزمره است...
٭ شعری در توصیف عشق پدرانه و راوی احساسات مردی نسبت به تنها دلمشغولیاش ـ پسرش ـ در زندگی. حتی در پرتو شرحطفره اوزو، پس از آنکه به خاطر پایان "غیرآموزنده" فیلم مورد انتقاد قرار گرفت، نیز به سختی میتوان تصمیم گرفت آیا او در صحنه پایانی مفری برای اندیشههای نوستالژیک درباره زودگذر بودن همهچیز ارائه میکند، یا اینکه میخواهد بیتفاوتیهای اخلاقی نسل جدید دوران جنگ جهانی دوم انتقاد کند. در هر صورت، حقیقت این است که بزرگترین کارگردان ژاپن (و شاید جهان) نمیخواهد متقابل تبلیغات نظامی (مرسوم در زمان ساخته شدن فیلم) سرخم کند، هرچند که در اثر او خبری از جنگ نیست.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
حجاب دولت ترکیه حسین امیرعبداللهیان انتخابات جنگ مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم نماز جمعه مجلس افغانستان حسن روحانی
هواشناسی سیل زاهدان تهران شهرداری تهران فضای مجازی باران سازمان هواشناسی یسنا آتش سوزی هلال احمر سامانه بارشی
قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو خودرو دلار بانک مرکزی مسکن تورم قیمت طلا حقوق بازنشستگان ارز ایران خودرو
تلویزیون صدا و سیما پایتخت مسعود اسکویی موسیقی مهران غفوریان دفاع مقدس صداوسیما سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
غزه رژیم صهیونیستی حماس فلسطین جنگ غزه روسیه امیرعبداللهیان اوکراین نوار غزه انگلیس ایالات متحده آمریکا یمن
فوتبال مهدی طارمی پرسپولیس استقلال سپاهان رئال مادرید لیگ برتر بارسلونا باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال علی خطیر بازی
هوش مصنوعی اینستاگرام گوگل اپل ناسا عکاسی تبلیغات مایکروسافت کولر
توت فرنگی آلرژی چاقی کبد چرب