سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
نیروی رهاییبخش و منجی هنر درعصر بیخانمانی تکنولوژی و ماهیت و حقیقت اثر هنری از نظر مارتین هیدگر
تاریخ نشر : ۸۵۰۳۳۱
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۷-X
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۵۱
رده دیویی : ۷۰۰.۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
نگارنده در نهمین شماره از این مجموعه، نظریهی 'رهاییبخشی هنر در عصر بیخانمانی تکنولوژی'، نیز ماهیت و حقیقت هنری را از دیدگاه 'مارتین هایدگر'، تبیین مینماید. به تصریح وی: 'از نظر هایدگر، آثار هنری در عالم مدرن، بیتردید بری از بیخانمانی نتوانند بود، چه در جایگاه اصلی خود مورد مشاهده و نظر قرار گیرند و یا در نمایشگاهی جمع شوند، در هر حال آواره و بیخانماناند مگر آن که هنر چونان نیروی منجی تلقی گردد. از نظر او هنر آن جا که ماهیت تکنولوژی مدرن و خطر آن یعنی بیخانمانی را به گونهای مثالی مینمایاند و متذکر میشود، به عامل رهاییبخش تبدیل میشود. در این جا مکان برای هایدگر چونان مسکن و مأوی تلقی میشود'. در مبحث 'ماهیت و حقیقت هنر' نیز دیدگاه هایدگر دربارهی شینیت اثر هنری بازگو میشود. گفتنی است هایدگر، شینیت اشیاء را از هویت مادی آنها میداند که این تعریف از شیء به عنوان ماده، صورت را نیز دربرمیگیرد. با پیوند ماده و صورت، سرانجام آن مفهومی از شیء به دست میآید که هم با اشیاء طبیعی سازگار است و هم با اشیاء مصنوعی. هایدگر برخورد متعارف با اثر هنری را شیءگونه تلقی میکند.
تیراژ : ۱۱۰۰
تعداد صفحه : ۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۰۶-۱۲۷-X
شماره کنگره : ۸۵۳۳۱۰۵۱
رده دیویی : ۷۰۰.۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : جیبی
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : مددپور - محمد
نگارنده در نهمین شماره از این مجموعه، نظریهی 'رهاییبخشی هنر در عصر بیخانمانی تکنولوژی'، نیز ماهیت و حقیقت هنری را از دیدگاه 'مارتین هایدگر'، تبیین مینماید. به تصریح وی: 'از نظر هایدگر، آثار هنری در عالم مدرن، بیتردید بری از بیخانمانی نتوانند بود، چه در جایگاه اصلی خود مورد مشاهده و نظر قرار گیرند و یا در نمایشگاهی جمع شوند، در هر حال آواره و بیخانماناند مگر آن که هنر چونان نیروی منجی تلقی گردد. از نظر او هنر آن جا که ماهیت تکنولوژی مدرن و خطر آن یعنی بیخانمانی را به گونهای مثالی مینمایاند و متذکر میشود، به عامل رهاییبخش تبدیل میشود. در این جا مکان برای هایدگر چونان مسکن و مأوی تلقی میشود'. در مبحث 'ماهیت و حقیقت هنر' نیز دیدگاه هایدگر دربارهی شینیت اثر هنری بازگو میشود. گفتنی است هایدگر، شینیت اشیاء را از هویت مادی آنها میداند که این تعریف از شیء به عنوان ماده، صورت را نیز دربرمیگیرد. با پیوند ماده و صورت، سرانجام آن مفهومی از شیء به دست میآید که هم با اشیاء طبیعی سازگار است و هم با اشیاء مصنوعی. هایدگر برخورد متعارف با اثر هنری را شیءگونه تلقی میکند.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی مجلس دولت سیزدهم اصغر جهانگیر خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
تهران هواشناسی قوه قضاییه آموزش و پرورش سیل شهرداری تهران فضای مجازی سلامت شورای شهر تهران پلیس قتل سازمان هواشناسی
خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو سایپا کارگران ایران خودرو دلار بازار خودرو چین مالیات بانک مرکزی
تلویزیون سریال سینمای ایران رسانه سینما دفاع مقدس تئاتر موسیقی فیلم رسانه ملی بازیگر کتاب
سازمان سنجش
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان ترکیه اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس وحید شمسایی لیگ برتر
هوش مصنوعی اینترنت ناسا تبلیغات اینستاگرام فناوری همراه اول ماه گوگل اپل آیفون ایرانسل
داروخانه ویتامین کاهش وزن دیابت خواب طول عمر چاقی سلامت روان فروش اینترنتی دارو بارداری