جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
حسین بن محمد بن احمد آل عصفور
جنسیت: مرد
تولد و وفات: ( ... - شهادت ۱۲۱۶) قمری
محل تولد: مشخص نیست.
شهرت علمی و فرهنگی: فقیه ، حدیث ، متکلم ، شاعر
از سوی مادر نوهٔ شیخ حسین ماحوزی بود. نزد عموی خود یوسف آل عصفور درس خواند. از او و عموی دیگر خود عبدعلی آل عصفور روایت
میکرد. او در شاخوره اقامت داشت و به تدریس و مرجعیت دینی و تحقیق و تألیف اشتغال یافت. از بزرگترین فقهای اخباری زمان خود بود ، اینکه برخی او را مجدد دین در آغاز سدهٔ سیزدهم قمری دانستهاند گویای موقعیت علمی و فقهی و نقش وی در ترویج دیانت است. بیشترین
دانشهای متداول روزگار خود احاطهٔ کافی داشت طالبان علوم دینی از همهجا بهویژه از قطیف و احساء به حوزهٔ درس او آمدند. از این رو شاگردان بسیاری در این حوزه پرورش یافتند و خود از عالمان بهنام دین شدند. شیخ احمد احسائی از او روایت میکند. او در پارسائی شهره بود و بهویژه در عرض اخلاص به امام حسین (ع) و شهیدان کربلا کوشش بسیار داشت و اشعار بسیاری در رثای آن حضرت میسرود و دارای "دیوان" است. وی را شهید نیز نامیدهاند چون توسط یکی از خوارج کشته شد. کتابهای بسیاری از موضوعات مختلف روائی ، کلامی ، فقهی نوشته است. تألیفات او را بیش از پنجاه کتاب دانستهاند که جزء معدودی در دست نیست. از آن جمله: "اجازهٔ"؛ "الاشراف"؛ "انواراللوامع"؛ یاهرهٔالعقول"؛ "مصابیحاللوامع"؛ "الحدقالناظرهٔ" یا "عیونالحقایقالناظرهٔ"؛ در تتمیم "الحدائقالناظرهٔ" ، "منظومهٔ فی ظن و اخواتها"؛
"منظومهٔ فیالفقه".
تولد و وفات: ( ... - شهادت ۱۲۱۶) قمری
محل تولد: مشخص نیست.
شهرت علمی و فرهنگی: فقیه ، حدیث ، متکلم ، شاعر
از سوی مادر نوهٔ شیخ حسین ماحوزی بود. نزد عموی خود یوسف آل عصفور درس خواند. از او و عموی دیگر خود عبدعلی آل عصفور روایت
میکرد. او در شاخوره اقامت داشت و به تدریس و مرجعیت دینی و تحقیق و تألیف اشتغال یافت. از بزرگترین فقهای اخباری زمان خود بود ، اینکه برخی او را مجدد دین در آغاز سدهٔ سیزدهم قمری دانستهاند گویای موقعیت علمی و فقهی و نقش وی در ترویج دیانت است. بیشترین
دانشهای متداول روزگار خود احاطهٔ کافی داشت طالبان علوم دینی از همهجا بهویژه از قطیف و احساء به حوزهٔ درس او آمدند. از این رو شاگردان بسیاری در این حوزه پرورش یافتند و خود از عالمان بهنام دین شدند. شیخ احمد احسائی از او روایت میکند. او در پارسائی شهره بود و بهویژه در عرض اخلاص به امام حسین (ع) و شهیدان کربلا کوشش بسیار داشت و اشعار بسیاری در رثای آن حضرت میسرود و دارای "دیوان" است. وی را شهید نیز نامیدهاند چون توسط یکی از خوارج کشته شد. کتابهای بسیاری از موضوعات مختلف روائی ، کلامی ، فقهی نوشته است. تألیفات او را بیش از پنجاه کتاب دانستهاند که جزء معدودی در دست نیست. از آن جمله: "اجازهٔ"؛ "الاشراف"؛ "انواراللوامع"؛ یاهرهٔالعقول"؛ "مصابیحاللوامع"؛ "الحدقالناظرهٔ" یا "عیونالحقایقالناظرهٔ"؛ در تتمیم "الحدائقالناظرهٔ" ، "منظومهٔ فی ظن و اخواتها"؛
"منظومهٔ فیالفقه".
منبع : مطالب ارسالی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
هلال احمر یسنا بارش باران آتش سوزی قوه قضاییه پلیس تهران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
حقوق بازنشستگان قیمت خودرو بانک مرکزی قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران تورم
فضای مجازی سریال نمایشگاه کتاب تلویزیون مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی آمریکا فلسطین حماس جنگ غزه اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس ایالات متحده آمریکا یمن
استقلال فوتبال علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بایرن مونیخ باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی دیابت کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی