چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
قصهٔ تابستانی - CONTE D' ÉTÉ
سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : فرانسوا اچهگارای و مارگارت منهژوز
کارگردان : اریک رومر
فیلمنامهنویس : اریک رومر
فیلمبردار : دیان باراتیه
آهنگساز(موسیقی متن) : فیلیپ ایدل و سباستین ارم
هنرپیشگان : ملویل پوپو، اورلیا نولن، آماندا لانگله، گوئناله سیمون، امه لوفور، آلن گلاف و اولین لانا
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۳ دقیقه
̎گاسپار̎ (پوپو) برای گذراندن تعطیلات با محبوبهاش، ̎لنا̎ (نولن) در یک شهر تفریحی در استان بریتانی قرار گذاشتهاند. ̎لنا̎ هنوز نیامده و ̎گاسپار̎ با دو زن دیگر، ̎مارگو̎ (لانگله)، پیشخدمت جذابی که همان اول میگوید او فقط طالب دوستی ساده است و ̎سولن̎ (سیمون)، دوست ̎مارگو̎ که با برقرار کردن رابطه نزدیکتر مخالفتی ندارد به شرط اینکه احترامآمیز باشد، آشنا میشود. پس از طی سه هفته ̎گاسپار̎ به این نتیجه میرسد که باید میان این سه زن یکی را انتخاب کند....
● سومین قسمت از مجموعهٔ ̎قصههای چهارفصل̎ (اولی: قصهٔ بهاری، ۱۹۸۹؛ دومی: قصهٔ زمستانی، ۱۹۹۲ و چهارمی: قصهٔ پائیزی، ۱۹۹۸). رومر که در زمان ساختن قصهٔ تابستانی هفتاد و شش سال دارد نشان میدهد همچنان موج نوئی باقیمانده است؛ به این معنا که همچنان ̎سهل و ممتنع̎ فیلم میسازد و در ارتباط با شخصیتهای جوان فیلمهایش به روز است. او که از ابتدا در نوشتههایش (بهعنوان منتقد فیلم) سینما را (بهدرستی) هنری ̎هم کلاسیک و هم مدرن̎ معرفی کرد خود به این ایده به شدت وفادار مانده و نشان میدهد که چهطور با کلاسیک بودن، در مقاطعی، میتوان رادیکال جلوه کرد. قصهٔ تابستانی مطالعهای دقیق دربارهٔ ̎امیال انسانی̎ به شمار میآید و امتیاز بارز آن (بهجز البته حضور مسلط رومر) بازیهای ̎طبیعی̎ بازیگران آن است.
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : فرانسوا اچهگارای و مارگارت منهژوز
کارگردان : اریک رومر
فیلمنامهنویس : اریک رومر
فیلمبردار : دیان باراتیه
آهنگساز(موسیقی متن) : فیلیپ ایدل و سباستین ارم
هنرپیشگان : ملویل پوپو، اورلیا نولن، آماندا لانگله، گوئناله سیمون، امه لوفور، آلن گلاف و اولین لانا
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۳ دقیقه
̎گاسپار̎ (پوپو) برای گذراندن تعطیلات با محبوبهاش، ̎لنا̎ (نولن) در یک شهر تفریحی در استان بریتانی قرار گذاشتهاند. ̎لنا̎ هنوز نیامده و ̎گاسپار̎ با دو زن دیگر، ̎مارگو̎ (لانگله)، پیشخدمت جذابی که همان اول میگوید او فقط طالب دوستی ساده است و ̎سولن̎ (سیمون)، دوست ̎مارگو̎ که با برقرار کردن رابطه نزدیکتر مخالفتی ندارد به شرط اینکه احترامآمیز باشد، آشنا میشود. پس از طی سه هفته ̎گاسپار̎ به این نتیجه میرسد که باید میان این سه زن یکی را انتخاب کند....
● سومین قسمت از مجموعهٔ ̎قصههای چهارفصل̎ (اولی: قصهٔ بهاری، ۱۹۸۹؛ دومی: قصهٔ زمستانی، ۱۹۹۲ و چهارمی: قصهٔ پائیزی، ۱۹۹۸). رومر که در زمان ساختن قصهٔ تابستانی هفتاد و شش سال دارد نشان میدهد همچنان موج نوئی باقیمانده است؛ به این معنا که همچنان ̎سهل و ممتنع̎ فیلم میسازد و در ارتباط با شخصیتهای جوان فیلمهایش به روز است. او که از ابتدا در نوشتههایش (بهعنوان منتقد فیلم) سینما را (بهدرستی) هنری ̎هم کلاسیک و هم مدرن̎ معرفی کرد خود به این ایده به شدت وفادار مانده و نشان میدهد که چهطور با کلاسیک بودن، در مقاطعی، میتوان رادیکال جلوه کرد. قصهٔ تابستانی مطالعهای دقیق دربارهٔ ̎امیال انسانی̎ به شمار میآید و امتیاز بارز آن (بهجز البته حضور مسلط رومر) بازیهای ̎طبیعی̎ بازیگران آن است.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
روز معلم معلمان ایران بابک زنجانی مجلس مجلس شورای اسلامی خلیج فارس دولت دولت سیزدهم حجاب رهبر انقلاب شورای نگهبان
شهرداری تهران تهران سلامت هواشناسی پلیس سیل آموزش و پرورش قوه قضاییه فضای مجازی دستگیری شورای شهر تهران سازمان هواشناسی
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو بانک مرکزی دلار ایران خودرو سایپا چین بازار خودرو قیمت طلا تورم مالیات
مسعود اسکویی تلویزیون سریال سینما موسیقی سعید آقاخانی سینمای ایران فیلم دفاع مقدس تئاتر نون خ رسانه ملی
رژیم صهیونیستی اسرائیل آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان نتانیاهو اوکراین
فوتبال استقلال پرسپولیس رئال مادرید بایرن مونیخ سپاهان تراکتور لیگ قهرمانان اروپا باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال بازی
وزیر ارتباطات تبلیغات اپل ناسا گوگل نخبگان ویروس آیفون ماه نمایشگاه خودرو
خواب بارندگی دیابت کاهش وزن ویتامین قهوه مسمومیت چاقی داروخانه بارداری