شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا


ایجاد فرهنگ تجاری راهبردی جهت رقابت


ایجاد فرهنگ تجاری راهبردی جهت رقابت
نمایشگاه‌ها به‌عنوان یکی از مهمترین عوامل ارتباطی، تجاری و بازرگانی و آشنائی با نوآوری‌های هر رشته قلمداد می‌شوند اطلاع‌رسانی دقیق، ارائه خدمات مناسب رفاهی و فنی در محوطه نمایشگاه، برقراری ارتباط و جلب اعتماد غرفه‌داران و بازدیدکنندگان می‌تواند از دلایل موفقیت نمایشگاه‌ها باشد. برای اطلاع‌رسانی به‌عنوان مثال می‌توان در محل‌های خاصی در فرودگاه‌های شهرهای بزرگ و معتبر مانند تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و... بروشورهائی درباره نمایشگاه‌هائی که طی سال برگزار خواهد شد، به‌طور رایگان ارائه کرد، در این میان فعالیت دفاتر نمایندگی و اتاق‌های بازرگانی مشترک در سایر کشورها را نیز نباید نادیده گرفت، سعی در معرفی این نمایشگاه‌ها از طرق مختلف به‌خصوص توسط نشریات تخصصی و برقراری ارتباط مستقیم با شرکت‌ها نیز جزء روش‌های موفق است.
باید پذیرفت که نمایشگاه تنها محلی برای گرد‌هم‌آوردن چند مؤسسه در غالب غرفه‌دار و یا بازدیدکننده نیست، بلکه در واقع یک حادثه است که تأثیرات بسیاری در پی خواهد داشت.
محمد عبدی‌ها
منبع : جامعه مديران و متخصصين صنعت کفش ايران


همچنین مشاهده کنید