پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


مروری بر بازاریابی کتاب در ایران و جهان با تأکید بر بازاریابی کتاب کودک


مروری بر  بازاریابی کتاب در ایران و جهان با تأکید بر بازاریابی کتاب کودک

Deprecated: nl2br(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /var/www/vista/mag/ar.php on line 59
لیلا مکتبی­فرد[۲]
منابع
ـ «اطلاعات کلی درباره چگونگی استفاده از خدمات سایت» (۱۳۸۶). ]پیوسته[. قابل دسترس در: http://www.iranbin.com/generalquestions.htm
ـ انصاری، نوش­آفرین (۱۳۸۵). شورای کتاب کودک، تهران. مصاحبه، ۲۵ بهمن.
ـ «بزرگترین کتابفروشی اینترنت افقهای فکر را می­گستراند» (۲۰۰۵). ]پیوسته[ قابل دسترس در:
http://www.bbc.co.uk/persian/business/story/۲۰۰۵/۰۷/۰۵۰۷۱۴_ra-amazon-birthday.shtml
ـ بلوریان تهرانی (۱۳۷۸). بازاریابی و مدیریت بازار. تهران: مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
ـ پایا، حسین (۱۳۸۲). تاریخ شفاهی نشر ایران. زیر نظر عبدالحسین آذرنگ و علی دهباشی. تهران: ققنوس. ص ۴۳۷- ۴۶۴.
ـ تهوری، علی (۱۳۸۶). نشر ققنوس، تهران. مصاحبه، ۱۵ اردیبهشت.
ـ جعفری، عبدالرحیم (۱۳۸۲). تاریخ شفاهی نشر ایران. زیر نظر عبدالحسین آذرنگ و علی دهباشی. تهران: ققنوس. ص ۱۳- ۵۰.
ـ حدادی، نصرالله (۱۳۸۶). «اولین نمایشگاه­های کتاب ایران». اعتماد. ۱۶ اردیبهشت.
ـ رمضان شیرازی، داوود (۱۳۸۲). تاریخ شفاهی نشر ایران. زیر نظر عبدالحسین آذرنگ و علی دهباشی. تهران: ققنوس.
ـ طالبی­نژاد، احمد (۱۳۸۶). «مراتب هفت­گانه». ماهنامه هفت. ۳۷. خرداد: ۴- ۵.
ـ علیزاده، حمید (۱۳۸۵). «بررسی کاربرد اصول بازاریابی محصولات و خدمات». فصلنامه کتابداری و اطلاع­رسانی. ۳۶. زمستان: ۱۰۹-۱۲۶.
ـ قزل­ایاغ، ثریا (۱۳۸۳). ادبیات کودک و ترویج خواندن. تهران: سمت.
ـ کاتلر، فیلیپ (۱۳۸۳). دائرة المعارف بازاریابی ازA تا Z. مترجمان عبدالحمید ابراهیمی، هرمز مهرانی، احمد درخشان. تهران: آن.
ـ کاشی­چی، محمود (۱۳۸۲). تاریخ شفاهی نشر ایران. زیر نظر عبدالحسین آذرنگ و علی دهباشی. تهران: ققنوس. ص ۱۵۱- ۱۶۸.
ـ کیائیان، حسن (۱۳۸۶). نشر چشمه، تهران. مصاحبه، ۱۳ اردیبهشت.
ـ موسایی، داوود (۱۳۸۲). تاریخ شفاهی نشر ایران. زیر نظر عبدالحسین آذرنگ و علی دهباشی. تهران: ققنوس. ص ۳۷۷- ۳۹۲.
ـ موسوی­زاده، زهرا (۱۳۸۲). «برنامه­ریزی و بازاریابی کتاب» دومین گردهمایی نقش اطلاع­رسانی در توسعه فرهنگی: کتاب و فناوری اطلاعات. تهران: خانه کتاب. ص ۳۲۷ – ۳۳۸.
ـ ناقد، خسرو (۱۳۸۳). «فقط شتر کتاب نمی­خواند». ]پیوسته[. قابل دسترس در:
http://www.naghed.net/Gozaresh_ha/Frankfurte-Buchmesse.htm
ـ همایی، جعفر (۱۳۸۲). تاریخ شفاهی نشر ایران. زیر نظر عبدالحسین آذرنگ و علی دهباشی. تهران: ققنوس. ص ۳۹۳- ۴۱۸.
ـ --------- (۱۳۸۵). «برنامه­های بلند مدت اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران». کتاب ماه کلیات. ۱۰۶-۱۰۸. مهر- آبان: ۸-۱۵.
- Gerhardt, Lillian N. (۱۹۹۱). “who buys children’s book?”. School Library Journal. December: ۴.
- Holt, Karen (۲۰۰۴). “Children’s books: the Great balancing act”. Publishers Weekly. January ۵: ۳۱-۳۴.
- “How do you say ‘growing pain’ in Spanish” (۲۰۰۵). Publishers Weekly. January ۱۷: ۳۰-۳۱.
- “Marketing” (۲۰۰۷). Wikipedia, the free encyclopedia. [online]. Available: http://en.wikipedia.org/wiki/Marketing.
- “Publishing, history of” (۱۹۷۷). The New Encyclopedia Britannica. Vol. ۱۵. p. ۲۲۱ – ۲۵۷.
- Randall, Peter. E (۲۰۰۷). “Marketing and distribution services”. [online] Available: http://www.perpublisher.com/pub.html
- Rosen, Judith (۲۰۰۲). “Seinfeld to publish children’s book with LB”. Publishers Weekly. January ۲۸: ۱۳۴.
- Tebbel, John (۱۹۹۳). “Book: Publishing and selling”. The Encyclopedia Americana: International edition. Vol ۴. p. ۲۳۱- ۲۴۰.
۱. این مقاله با راهنمایی استاد ارجمند آقای دکتر فرج پهلو تهیه شده است.
۲. دانشجوی دکتری کتابداری و اطلاع­رسانی دانشگاه شهید چمران اهواز r-maktabi@yahoo.com
۳. product Oriented.
۴. Market Oriented.
۵. Consumer.
۶. Book Fairs.
۱.Marketing.
۱. Product Oriented.
۲. Market Oriented.
۱. Gerhardt.
۲. Publishing, history of.
۳. Paperback.
۱.“How do you say ‘Growing Pain’ in Spanish”.
۱.www. Amazon.com.
۲. Profile.
۳. www.iranbin.com.
۱. Google.
۲. Randall.
۱. Publishers Trade List Annual.
۱. Rosen.
۱. Harpercollins.
۱. Holt.
منبع : کتابداری و اطلاع رسانی