یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
کلیدهای خانه - LE CHIAVI DI CASA
سال تولید : ۲۰۰۴
کشور تولیدکننده : ایتالیا، فرانسه و آلمان
محصول : الدا فری و انتسو پورچلی
کارگردان : جانی آملیو
فیلمنامهنویس : ساندرو پترالیا، استفانو رولی و آملیو، برمبنای رمانی نوشتهٔ جوزپه پونتیجا
فیلمبردار : لوکا بیگاتزی
آهنگساز(موسیقی متن) : فرانکو پیرسانتی
هنرپیشگان : آندرهآ روسی، کیم روسی استوارت، شارلوت رامپلینگ، مانوئل کاستی، مایکل وایس، آلا فرویچ، و پیرفرانچسکو فاوینو
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۵ دقیقه
̎جانی̎ (استوارت) و همسرش، صاحب بچهای شدهاند ولی همسر ̎جانی̎ سر زا رفته است و خود بچه با لطمات روحی و جسمی فراوان پا به این دنیا گذاشته است. این پسر، ̎پائولو̎ (روسی)، را خانوادۀ همسر ̎جانی̎ بزرگ میکنند و به پانزده سالگی که میرسد، ̎جانی̎ به فکر میافتد که او را ملاقات کند و مدت زمانی را با او بگذراند. ̎پائولو̎ قرار است به آلمان برود و توسط پزشکان متخصص تحت درمان قرار گیرد. ̎چانی̎ پیشنهاد میکند که به سراغ پسرش برود و همراه با او به برلین سفر کنند. در بدو امر، ̎جانی از وخامتِ وضعِ جسمی پسرش یکه میخورد ولی ضمناً متوجه صمیمیت و گرمای وجودِ پسرش میشود و در همان چند روز اول، برای نخستین بار، پیوند عاطفی شدیدی نسبت به پسرش احساس میکند. موقع اقامتشان در برلین، ̎جانی̎ با ̎نیکول̎ (رامپلینگ) دوست میشود ـ زنی که دخترش حدوداً از همان مشکلات پسر ̎جانی̎ رنج میبرد ـ و به کمک ̎نیکول̎ است که ̎جانی̎ درمییابد که توجه و مراقبت از یک بچهٔ معلول، اجر و پاداشهای خاص خودش را دارد.
● پرسشی که در بطن کلیدهای خانه، بررسی ظریف آملیو از استحالهٔ یک مرد به یک پدر نهفته، این است: آیا والدین با نگهداری از بچههایشان، در واقع از خود نگهداری نمیکنند؟ آملیو که پیش از این در دزد بچهها (۱۹۹۱) رابطهٔ تأثیرگذار پدر/ فرزندی را مورد کاوش قرار داده بود، از تلویزیون ایتالیا سفارش اقتباس کتابی از پونتیجا به نام دو بار متولد شده را دریافت کرد و در عوض به قول خودش یک داستان ̎موازی̎ تحویل داد. انگیزهٔ این تغییر مسیر آشنائی او با روسی پسربچهٔ معلول جسمی و ذهنیای بود که نقش ̎پائولو̎ را بازی میکند. استوارت در نقش پدر آمیزهٔ بغرنجی از نگرانی و ترس، شرم و عشق را منتقل میکند و رامپلینگ ناظر آگاهِ مناسبی برای رابطهٔ دشوار این پدر و پسر است. آملیو حس واقعگرائی خیرهکنندهای دارد و اجازه میدهد بازیها ـ یا ̎حضور̎ها ـ ی روسی و استوارت همه چیز را بگوید. دوربین، نظارهگری فعال و بیآرام و در عین حال نشانگر جدائی این دو از دنیای اطراف است. روسی حس طنز بسیار شیطنتآمیزی نیز دارد که در لحظاتی معلولیتش را به فراموشی میسپارد و گفتوگوهای نیشدار و جذابی را به بار میآورد. با صحنههائی پُر از نوسان و بنبست عاطفی، کلیدهای خانه فشار قابل ملاحظهای به قلب و روح تماشاگرش میآورد و نشان میدهد که دیگر داستانهای معلولیت چهقدر ساده و تکبُعدی با موضوع برخورد میکنند.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
حجاب دولت سیزدهم دولت مجلس شورای اسلامی مجلس جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهور گشت ارشاد رئیسی امام خمینی سیدابراهیم رئیسی جنگ
تهران وزارت بهداشت آتش سوزی قتل شهرداری تهران پلیس سیل کنکور فضای مجازی زنان پایتخت سازمان سنجش
خودرو بازار خودرو هوش مصنوعی قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن ارز تورم ایران خودرو
سریال تلویزیون مهران مدیری سینمای ایران سینما کیومرث پوراحمد موسیقی سریال پایتخت فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم کتاب
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا یمن
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران سپاهان تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول
تبلیغات ناسا اپل سامسونگ فناوری نخبگان بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل