یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
دنیای وین - WAYNE'S WORLD
سال تولید : ۱۹۹۲
کشور تولیدکننده : امریکا
محصول : پارامونت
کارگردان : پنه لوپی اسفیریس
فیلمنامهنویس : مایک مایرز، بانی ترنر و تری ترنر، بر مبنای شخصیتهائی خلق شده توسط مایرز
فیلمبردار : تئو وان د ساند
آهنگساز(موسیقی متن) : ج. پیتر رابینسن
هنرپیشگان : مایرز، دانا کاروی، راب لو، تیا کارر، برایان دویل مورای، لارا فلین بویل، کورت فولر و مایکل د لوئیز
نوع فیلم : رنگی، ۹۵ دقیقه
ـ ̎وین کامبل̎ نوجوان (مایرز) و دوستش، ̎گارت آلگار̎ (کاروی) از زیر زمین خانهٔ ̎وین̎ یک برنامه تلویزیونی کابلی به نام ̎دنیای وین̎ پخش میکنند و در آن افکار شخصی خود را در باب زندگی نوجوانانه یا موسیقی ̎هوی متال̎ با مردم در میان میگذارند. ̎بنجامین آلیور̎ (لو)، یک مدیر تلویزیونی زرنگ و جاهطلب به طور تصادفی این برنامه را میبیند و فکر میکند که میتواند آن را به ̎نوآ واندرهوف̎ سرمایهدار (دویل مورای)، صاحب فروشگاههای زنجیرهای ویدئوئی بفروشد. ̎ آلیور̎ با ̎وین̎ و ̎گارت̎ تماس میگیرد و در برابر مبلغ هنگفتی به آنان پیشنهاد تولد یک ̎دنیای وین̎ جدید و جا افتادهتر را میدهد. ̎وین̎ هنگام پخش نخستین برنامهشان، ̎نوآ ̎ را به تمسخر میگیرد و ̎ آلیور̎ نیز که ̎وین̎ را توبیخ کرده، خود را از برنامه کنار میکشد. ̎وین̎ برخورد تندی هم با ̎گارت̎ و ̎کاساندرا ̎ (کارر) ـ محبوبهاش، یک دختر خوانندهٔ چینی ـ دارد و در اینجا معلوم میشود که ̎گارت̎ حقوق برنامهشان را به یک نفر دیگر فروخته است. ̎وین̎ پس از آشتی کردن با ̎گارت̎، همهٔ دوستان خود را دور هم جمع میکند و با انتخاب ̎راسل̎ (فولر)، کارگردانی که برای ̎ آلیور̎ کار میکرده، نقشه میچینند تا جلوی ضرر و زیان را بگیرند.
ـ گفتوگوهای ̎وین̎ و ̎گارت̎ سادهلوح تداعیگر ̎ماجراهای بیل و تد̎ است که آن هم از یک برنامهٔ کمدی صحنهای به صورت فیلم بلند داستانی در آمد. اما ریشههای واقعی دنیای وین، متکی بر شخصیتهای خلق شده توسط مایرز و کاروی برای برنامه زندهٔ شنبه شب، یکی برای برادران بلوز جان لندیس است (که از همین برنامهٔ زنده ... حدود یک دهه قبلتر، نشأت گرفت و قالب مشابهی داشت: ترکیب موسیقی و ویرانی با شوخیهای سینمائی خود آگاهانه و دیگری UHF، با بازی ویردآل یانکوویچ، که از مایهٔ یک شبکهٔ کابلی مزخرف برای پیوند دادن قسمتهایش استفاده میکرد. اسفیرس، کارنامهٔ پخش و پلایش شامل فیلمهای نوجوانانه، راجر کورمن، مستندهای موسیقی راک و ویرایش فیلمنامهٔ رزان میشود، اینجا نخستین فیلم استودیوئی بلندش را میسازد. شناخت او از فرهنگ به بنبست رسیدهٔ نوجوانان که در پسران همسایه (۱۹۸۵) و سقوط تمدن غرب ۲: سالهای متال (۱۹۸۸) آشکار بود، به صورت کمیک و پیشبینی ناپذیری به کار گرفته میشود و نتیجهاش فیلمی است که بیش از همه به هلزا پاپین (هـ.ک. پاتر، ۱۹۴۳) مدیون است و در نهایت دلیل سرپا ماندنش بازیهای زیرکانهٔ نقشهای اصلی است. گفتوگوها همواره بدیع و غریباند، چه دربارهٔ زنان باشند، چه بحران و چه موسیقی. علاقهٔ واضح سازندگان فیلم به نوجوانان سرگردان و از دست رفته باعث میشود فیلم هرگز به مخاطبش فخر نفروشد و او را تحقیر نکند. دنباله: دنیای وین ۲ (استیون سرجیک، ۱۹۹۳)
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس شورای اسلامی حجاب دولت سیزدهم مجلس جمهوری اسلامی ایران دولت رئیس جمهور گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی سیدابراهیم رئیسی
پلیس تهران وزارت بهداشت قتل شهرداری تهران هواشناسی سیل کنکور پایتخت زنان آتش سوزی سازمان سنجش
خودرو قیمت خودرو دلار قیمت دلار بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا تورم مسکن ایران خودرو قیمت
سریال تلویزیون یمن سینمای ایران سینما کیومرث پوراحمد موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری فیلم ترانه علیدوستی قرآن کریم
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
غزه اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
پرسپولیس فوتبال لیورپول بازی جام حذفی سپاهان آلومینیوم اراک فوتسال تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس بارسلونا
تبلیغات هوش مصنوعی ناسا اپل سامسونگ فناوری بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات روزنامه
کاهش وزن روانشناسی بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل