یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
بررسی رابطه ی توسعه ی گردشگری و رشد اقتصادی در ایران ( ۱۳۳۸ - ۱۳۸۲ )
امروزه گردشگری، یکی از بزرگ ترین بخشهای اقتصادی در بسیاری از کشورها به شمار میرود. گردشگری برای ایران که وابستگی شدیدی به درآمدهای نفتی دارد، می تواند به عنوان راهی برای رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی و خروج از اقتصاد تک محصولی باشد.
با توجه به تجربه ی موفق بسیاری از کشورها در زمینه ی رشد صنعت گردشگری و اهمیت آن در رشد و توسعه ی اقتصادی ، این مقاله به بررسی رابطه ی گردشگری بین المللی و رشد اقتصادی در ایران با استفاده از الگوی علی گرنجری طی سال های۱۳۳۸-۱۳۸۳ می پردازد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که رابطه ی علی بین گردشگری و رشد اقتصادی ایران، یک رابطه ی علی دوطرفه است و بین این دو متغیر، یک تعادل بلند مدت وجود دارد.
سیدکمیل طیبی
روح اله بابکی
امیر جباری
روح اله بابکی
امیر جباری
منبع : پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران دولت حجاب مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد رئیسی پاکستان امام خمینی رئیس جمهور
هواشناسی آتش سوزی سلامت تهران قتل پلیس کنکور شهرداری تهران وزارت بهداشت فضای مجازی زنان پایتخت
خودرو قیمت دلار دلار قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا بانک مرکزی سایپا مسکن ارز تورم ایران خودرو
سریال محمدرضا گلزار سینمای ایران تلویزیون سینما موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری ترانه علیدوستی کتاب تئاتر
اینترنت خورشید کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل جنگ غزه غزه رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه چین اوکراین حماس ترکیه ایالات متحده آمریکا طوفان الاقصی
فوتبال پرسپولیس استقلال بازی جام حذفی فوتسال آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس سپاهان لیورپول
هوش مصنوعی تبلیغات اپل فناوری سامسونگ ناسا بنیاد ملی نخبگان آیفون ربات
بارداری دندانپزشکی کاهش وزن مالاریا زوال عقل