سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

Lancia Delta


Lancia Delta
پوشش صندلی ها - فرمان و داشبورد تماما از مرغوب ترین چرم ها (از جمله چرم آلکانتارا) است و به کارگیری هوشمندانه آن تحسین هر کسی را برمی انگیزاند. دلتا اولین اتومبیلی است که در این کلاس پوشش چرم را (آن هم با این کیفیت) به طور استاندارد عرضه می کند و از این لحاظ به سلف خود شباهت زیادی دارد (در نمونه های اولیه لانچا دلتا تجهیزاتی به طور استاندارد نصب شده بود که در کلاس خود بی نظیر بود مانند نصب سیستم «پاور ویندو»). مشتری برای انتخاب رنگ کابین خودروی خود با سه انتخاب روبرو است: مشکی - آبی و ترکیب بژ با مشکی. البته برای انتخاب پوشش صندلی ها نیز چهار امکان مختلف وجود دارد. تمامی موتورهای قدرتمند این خودرو توسط واحد تکنولوژی سیستم انتقال قدرت فیات موسوم به FTP طراحی و ساخته شده است. چیزی در حدود ۲۰۰۰۰ نیروی کار - ۱۵ کارخانه و ۱۰ مرکز تحقیقات در کشورهای مختلف دست به کار شدند تا وظیفه طراحی و تولید موتورهای این اتومبیل را بر عهده بگیرند.
● موتورهای بنزینی این خودرو عبارتند از:
۴/۱ لیتر حجم - ۱۲۰ و ۱۵۰ اسب بخار قدرت: موتور اول ۱۵۰ اسب بخار قدرت را در دور موتور ۵۵۰۰ تولید می نماید و موتور دوم که ضعیفتر است در دور موتور ۵۰۰۰ -۱۲۰ اسب بخار قدرت تولید می نماید. میزان گشتاور هر دور موتور برابر ۲۰۶ نیوتون متر است که موتور قویتر این میزان گشتاور را در دور موتور ۲۲۵۰ و موتور ضعیفتر در دور موتور ۱۷۵۰ تولید می کند. ۸/۱ لیتر حجم - ۲۰۰ اسب بخار قدرت: این موتور که مجهز به دوتوربوشارژر است از نرمی و عملکرد بالایی برخوردار است. تزریق سوخت به طور مستقیم باعث شده تا بازدهی این موتور افزایش یابد.
● موتورهای دیزلی این خودرو عبارتند از:
▪ ۶/۱ لیتر حجم - ۱۲۰ اسب بخار قدرت: این موتور ۱۶ سوپاپه با بهره گیری از سیستم توربوشارژر ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. میزان مصرف سوخت این موتور نسبت به نمونه های مشابه ۸ % کاهش پیدا کرده است.
▪ ۹/۱ لیتر حجم - ۱۹۰ اسب بخار قدرت: بارزترین ویژگی این موتور استفاده از دوتوربوشارژر پیشرفته است که دارای ابعاد متفاوت می باشند. به طوریکه توربوشارژر کوچکتر در دور موتورهای زیر ۱۸۰۰ به کار می افتد و توربوشارژر بزرگ نیز در دور موتورهای ۱۸۰۰ - ۳۰۰۰ وارد عمل می گردد. از دور موتور ۳۰۰۰ به بعد هر دو توربوشارژر به طور همزمان مشغول به کار خواهند شد. قابل ذکر است که گشتاور این موتور برابر ۴۰۰ نیوتون متر می باشد که در دور موتور ۲۰۰۰ دست می آید.
شرکت لانچا برای این خودرو سه نوع گیربکس مختلف در نظر گرفته است:
▪ M۳۲: دستی - ۶ سرعته - برای مدل های ۱۲۰ و ۱۵۰ اسب بخاری بنزینی
▪ C۵۳۰: دستی - ۶ سرعته - برای گونه ی ۶/۱ لیتری دیزلی
▪ M۳۲: ترکیبی - ۶ سرعته - برای گونه ی ۶/۱ لیتری دیزلی
گیربکس های زیر نیز در آینده ی نزدیک در دسترس هستند:
▪ F۴۰: دستی - ۶ سرعته - برای مدل ۹/۱ لیتری دیزلی Aisin: سکوئنشال - ۶ سرعته - برای مدل بنزینی ۲۰۰ اسب بخاری قابل ذکر است که تمامی موتورهای در نظر گرفته شده برای این خودرو چه دیزلی و چه بنزینی استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می کنند.
● پایان سخن:
شرکت لانچا با احیا کردن مدل دلتا قصد دارد تا آبروی از دست رفته ی خود را دوباره بدست بیاورد. موفقیت مدل دلتا منجر به موفقیت لانچا خواهد شد به همین دلیل این شرکت سرمایه گذاری زیادی را انجام داده تا این ودرو تا حد ممکن بی نقص روانه ی بازارهای فروش گردد. به هر حال باید منتظر ماند و دید که آیا لانچا توانایی شکست دادن رقیبان قدرتمند آلمانی خود را دارد؟
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید