شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا
IT میتواند باز هم پیشرفت کند؟
به گفته گروه تحقیقاتی Forrester Research ، تصمیمگیرندگان فنآوری اطلاعات (IT) در بازارهای كوچك و متوسط فكر میكنند كه بازار این صنعت برای حمایت از تلاشهای تاكتیكی مانند ارتقای كارآیی بهترین است اما هنگامی كه پای نوآوری و دیگر اقدامات استراتژیك پیش میآید، این صنعت زیاد كارآمد نیست. اما در حوزههایی كه متخصصان فكر میكنند IT كارایی بالایی دارد، هنوز هم جای پیشرفت هست. مثلاً تنها ۳۸ درصد از ۵۴۰ مدیر اجرایی كه در این بررسی شركت كردند باور داشتند كه IT در بالا بردن راندمان نیروی كار موثر است. بیشتر پاسخدهندگان، ۴۶ درصد، اعتقاد داشتند كه IT فقط تا حدی در این حوزه كارایی دارد. به طور مشابه تنها ۳۴ درصد اذعان داشتند كه بخش IT آنان در كاهش هزینهها نقش موثری داشته است. تعداد مدیران اجرایی كه فكر میكنند فنآوری اطلاعات میتواند به آنها كمكهای استراتژیك كند، از این هم كمتر است. ۲۱ درصد گفتند كه IT در اصلاح رویههای اصلی تجارت كارآمد است.
«مایكل اسپیر» تحلیلگر ارشد این گروه كه مدیریت این بررسی را بر عهده داشت، گفت كه مجریان IT بیش از دیگران به عملكرد خود در كاهش هزینهها و ارتقای تولید، امتیاز میدهند. او میگوید كه این امتیازدهی به درك پاسخدهندگان از IT بستگی دارد و تفاوت عقاید نشان میدهد كه به یك زبان مشترك میان فنآوری اطلاعات و دیگر صنایع احتیاج است تا هنگام ارزیابی عملكرد IT از آن استفاده شود. او درباره این كه چرا این فنآوری در كمكرسانی به تلاشهای استراتژیك زیاد مفید نیست، میگوید كه IT در بعضی حوزهها چون افزایش كارایی ۲۰ سال تجربه دارد اما برای هدف تغییر رویههای اصلی تجارت چندان از آن بهره نگرفتهاند. مثلاً در زمینه خردهفروشی بعضی امكانات و استفاده از آنها مدیون IT است. از آن جمله میتوان جستجوی آنلاین كارمندان برای یافتن یك كالا كه هنوز وارد بورس نشده است را نام برد. سفارش دادن آنلاین یكی دیگر از این نوآوریهاست. اما در كل مدیران اجرایی IT ، هنوز در زمینه ابداع طرحهای تجاری جدید دست به نوآوری نزدهاند و از این رو محصولات مربوط به آن در بازار فنآوری اطلاعات وارد نشده است.
مدیر این پروژه سنجش میگوید كه بررسیهای هدفمند در زمینه كاركرد IT كه هم برای مدیران IT و هم برای دیگر مدیران قابل استفاده باشد، میتواند به پر كردن شكاف موجود در چگونگی درك عملكرد IT كمك كند. همچنین میتوان با استفاده از عملكردهای IT بر ابزارهای استراتژیك كار كرد. نكته دیگر این است كه IT باید دریابد چطور اهداف تجاری را به اهداف IT تبدیل كند. برای این منظور مدیران ارشد اجرایی باید زبان تجارت را بدانند و قادر به درك روندهای درگیر در آن باشند. در مقایسه با همتایانشان در شركتهای بزرگ، مدیران اجرایی شركتهای كوچك راحتتر میتواند در این مسیر گام بردارند و به هدفشان برسند.
By : Diann Daniel
مترجم : آذین صحابی
مترجم : آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران دولت مجلس حجاب گشت ارشاد رئیس جمهور رئیسی دولت سیزدهم پاکستان کارگران رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی
سیل هواشناسی قتل کنکور تهران قم سازمان سنجش شهرداری تهران آتش سوزی پلیس زنان اصفهان
قیمت دلار خودرو مسکن قیمت خودرو دلار سایپا بازار خودرو قیمت طلا ارز ایران خودرو بانک مرکزی تورم
کیومرث پوراحمد پایتخت کتاب تلویزیون سینمای ایران سعید آقاخانی سریال ترانه علیدوستی فیلم موسیقی مهران مدیری سینما
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
اسرائیل رژیم صهیونیستی آمریکا فلسطین غزه جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک استقلال فوتسال بازی تراکتور بارسلونا باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتسال ایران باشگاه استقلال
هوش مصنوعی گوگل سامسونگ همراه اول فناوری ربات ناسا فیلترینگ ماه
سازمان غذا و دارو مالاریا کاهش وزن آلزایمر زوال عقل