یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
آغاز - The Beginning
محصول : لن فیلم
کارگردان : گلب پانفیلوف
فیلمنامهنویس : یوگنی گابریلوویچ
فیلمبردار : دمیتری ولینین
آهنگساز(موسیقی متن) : وادیم بیبرگان
هنرپیشگان : اینا چوریکووا، کوراولف، والنتینا تلی چکینا، یوری کلپی کوف، میخائیل کونونوف، ت. استپانووا و نینا اسکوموروخووا.
سال تولید : ۱۹۷۰
کشور تولیدکننده : شوروی
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۰ دقیقه.
پاشا (چوریکووا)، دختر سرزنده ولی سادهدلی است که در شهرستان کوچکی، در یک تکنیسین، آشنا و بلافاصله دلباخته او میشود. با این که «آرکادی» میگوید زن و بچهدار و زنش را هم دوست دارد، «پاشا» باز هم به دیدن او میرود تا بالاخره رابطهشان علنی میشود. «آرکادی» به آپارتمان «پاشا» نقل مکان میکند و مدتی بهنظر خوشبخت میآیند. شبی یک کاگردان سینما (کلپی کوف)، «پاشا» را در یک نمایش آماتوری محلی میبیند و او را دعوت میکند تا در فیلمی که میخواهد درباره «ژاندارک» بسازد، نقش اول را بازی کند. «پاشا» همراه دوستان خود، «والیا» (تلی چکینا) و «کاتیا» (استپانووا) جشن میگیرد، هرچند که تصمیم «آرکادی» برای بازگشت نزد همسرش، شادی او را خراب میکند. با وجود مشکلات و تندخوئیهای «پاشا»، بالاخره فیلمبرداری تمام میشود و «پاشا» منتظر نقش بعدی خود میماند، ولی از طرف کمپانی به او میگویند که برایش کاری ندارند. «پاشا» سرخورده به خانه بازمیگردد - به جشن خوشآمدی که دوستان او به راه انداختهاند و «آرکادی» را هم میبیند، که ظاهراً با زن خود آشتی کرده است. در اولین نمایش فیلم، «پاشا»ی عصبی با تشویق تماشاگران روبهرو میشود.
* آغاز کاملاً بههمان سنت درامهای اجتماعی محافظهکارانه و توأم و با حسننیتی تعلق دارد که مشخصه بارز سینمای دهه 1960 شوروی بود (و در نتیجه پانفیلوف را برخلاف بعضی همدورههایش اصلاً رادیکال نمینمایاند). در ضمن کاملاً نشانگر سطح استانداردهای محصولات تاریخی / حماسی / اقتباس ادبی شوروی آن زمان است. در فیلم تکههائی طولانی از چیزی شبیه یک نسخه بلند پروازانه ژاندارک لابهلای داستانی قراردادی از توهمات یک دختر درباره عشق و شهرت میآید. این تمهید بسیار تصنعی جلوه میکند، چرا که فیلمنامه قادر نیست ارتباط موردنظر میان دخترشهرستانی سادهدل و نقش او در «فیلم در فیلم» بهعنوان «ژاندارک» را از کار دربیاورد و در واقع اصلاً شیوه «فیلم در فیلم» توجیه نشده باقی میماند. تکیهگاه اصلی فیلمبازی چوریکوواست که هرگاه پانفیلوف اجازه میدهد تا او کمدی کار کند، میدرخشد. پارهای صحنهها اصلاً نشانگر توانائی پانفیلوف در زمینه کمدی موقعیت هستند.
کارگردان : گلب پانفیلوف
فیلمنامهنویس : یوگنی گابریلوویچ
فیلمبردار : دمیتری ولینین
آهنگساز(موسیقی متن) : وادیم بیبرگان
هنرپیشگان : اینا چوریکووا، کوراولف، والنتینا تلی چکینا، یوری کلپی کوف، میخائیل کونونوف، ت. استپانووا و نینا اسکوموروخووا.
سال تولید : ۱۹۷۰
کشور تولیدکننده : شوروی
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۰ دقیقه.
پاشا (چوریکووا)، دختر سرزنده ولی سادهدلی است که در شهرستان کوچکی، در یک تکنیسین، آشنا و بلافاصله دلباخته او میشود. با این که «آرکادی» میگوید زن و بچهدار و زنش را هم دوست دارد، «پاشا» باز هم به دیدن او میرود تا بالاخره رابطهشان علنی میشود. «آرکادی» به آپارتمان «پاشا» نقل مکان میکند و مدتی بهنظر خوشبخت میآیند. شبی یک کاگردان سینما (کلپی کوف)، «پاشا» را در یک نمایش آماتوری محلی میبیند و او را دعوت میکند تا در فیلمی که میخواهد درباره «ژاندارک» بسازد، نقش اول را بازی کند. «پاشا» همراه دوستان خود، «والیا» (تلی چکینا) و «کاتیا» (استپانووا) جشن میگیرد، هرچند که تصمیم «آرکادی» برای بازگشت نزد همسرش، شادی او را خراب میکند. با وجود مشکلات و تندخوئیهای «پاشا»، بالاخره فیلمبرداری تمام میشود و «پاشا» منتظر نقش بعدی خود میماند، ولی از طرف کمپانی به او میگویند که برایش کاری ندارند. «پاشا» سرخورده به خانه بازمیگردد - به جشن خوشآمدی که دوستان او به راه انداختهاند و «آرکادی» را هم میبیند، که ظاهراً با زن خود آشتی کرده است. در اولین نمایش فیلم، «پاشا»ی عصبی با تشویق تماشاگران روبهرو میشود.
* آغاز کاملاً بههمان سنت درامهای اجتماعی محافظهکارانه و توأم و با حسننیتی تعلق دارد که مشخصه بارز سینمای دهه 1960 شوروی بود (و در نتیجه پانفیلوف را برخلاف بعضی همدورههایش اصلاً رادیکال نمینمایاند). در ضمن کاملاً نشانگر سطح استانداردهای محصولات تاریخی / حماسی / اقتباس ادبی شوروی آن زمان است. در فیلم تکههائی طولانی از چیزی شبیه یک نسخه بلند پروازانه ژاندارک لابهلای داستانی قراردادی از توهمات یک دختر درباره عشق و شهرت میآید. این تمهید بسیار تصنعی جلوه میکند، چرا که فیلمنامه قادر نیست ارتباط موردنظر میان دخترشهرستانی سادهدل و نقش او در «فیلم در فیلم» بهعنوان «ژاندارک» را از کار دربیاورد و در واقع اصلاً شیوه «فیلم در فیلم» توجیه نشده باقی میماند. تکیهگاه اصلی فیلمبازی چوریکوواست که هرگاه پانفیلوف اجازه میدهد تا او کمدی کار کند، میدرخشد. پارهای صحنهها اصلاً نشانگر توانائی پانفیلوف در زمینه کمدی موقعیت هستند.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
مجلس مجلس شورای اسلامی ایران حجاب شورای نگهبان دولت دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد رئیسی رئیس جمهور جنگ
تهران هواشناسی شهرداری تهران پلیس دستگیری وزارت بهداشت سیل قتل سلامت کنکور آتش سوزی سازمان هواشناسی
قیمت دلار مالیات قیمت خودرو خودرو دلار بانک مرکزی بازار خودرو قیمت طلا سایپا مسکن ارز ایران خودرو
زنان سریال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلویزیون یمن تئاتر سینمای ایران قرآن کریم سریال پایتخت فیلم موسیقی سینما
سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۳ خورشید
اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس عربستان ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال فوتسال بازی باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک تیم ملی فوتسال ایران تراکتور سپاهان رئال مادرید
فناوری همراه اول گوگل تبلیغات اپل سامسونگ ناسا آیفون بنیاد ملی نخبگان دانش بنیان
سازمان غذا و دارو خواب بارداری دندانپزشکی مالاریا