چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا

تاثیر اموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی مطالعه بر عملکرد تحصیلی


تاثیر اموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی مطالعه بر عملکرد تحصیلی
هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی مطالعه و مطالعه مشارکتی، بر عملکرد تحصیلی بود. نمونه شامل ۱۶۲ نفر از دانش آموزان پسر کلاس دوم راهنمایی شهر دزفول بودند که به روش تصادفی خوشه ای انتخاب، و به صورت تصادفی به ۳ گروه تقسیم شدند. گروه اول تحت تاثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی مطالعه قرار گرفت و به گروه دوم روش مطالعه ی مشارکتی آموزش داده شد. و گروه سوم یعنی گروه گواه در معرض هیچگونه آموزشی قرار نگرفت. شاخص عملکرد آزمودنیها، عبارت بود از نمره پایان نوبت دوم. برای آزمودن فرضیه ها از روش تحلیل واریانس یک راهه و روش مقایسه ای توکی استفاده شد. نتایج نشان داد. که دو گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه عملکرد تحصیلی بالاتری دارند.
عباس شاه ولی


همچنین مشاهده کنید