چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
تاثیر اموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی مطالعه بر عملکرد تحصیلی
هدف از انجام این پژوهش، بررسی تاثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی مطالعه و مطالعه مشارکتی، بر عملکرد تحصیلی بود. نمونه شامل ۱۶۲ نفر از دانش آموزان پسر کلاس دوم راهنمایی شهر دزفول بودند که به روش تصادفی خوشه ای انتخاب، و به صورت تصادفی به ۳ گروه تقسیم شدند. گروه اول تحت تاثیر آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی مطالعه قرار گرفت و به گروه دوم روش مطالعه ی مشارکتی آموزش داده شد. و گروه سوم یعنی گروه گواه در معرض هیچگونه آموزشی قرار نگرفت. شاخص عملکرد آزمودنیها، عبارت بود از نمره پایان نوبت دوم. برای آزمودن فرضیه ها از روش تحلیل واریانس یک راهه و روش مقایسه ای توکی استفاده شد. نتایج نشان داد. که دو گروه آزمایشی در مقایسه با گروه گواه عملکرد تحصیلی بالاتری دارند.
عباس شاه ولی
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران بابک زنجانی مجلس شورای اسلامی مجلس چین دولت سیزدهم خلیج فارس لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان دولت حجاب مجلس یازدهم
روز معلم تهران معلم سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش شهرداری تهران فضای مجازی پلیس دستگیری شورای شهر تهران سلامت
خودرو بانک مرکزی دلار قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو ایران خودرو سایپا بازار خودرو مالیات تورم ارز
تلویزیون سریال سعید آقاخانی سینمای ایران سینما نون خ رسانه موسیقی تئاتر فیلم دفاع مقدس کتاب
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه روسیه عربستان ترکیه افغانستان
فوتبال پرسپولیس استقلال سپاهان تراکتور رئال مادرید باشگاه استقلال لیگ برتر بایرن مونیخ فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی
هوش مصنوعی اینستاگرام ناسا تسلا تبلیغات اپل فناوری همراه اول آیفون گوگل
داروخانه مسمومیت دیابت کاهش وزن طول عمر بارداری خواب سلامت روان آلزایمر