پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
مدیریت ارتباط با مشتریان(Customer Relationship Management)
امروزه تجارت الکترونيک تنها به فرآيند خريد و فروش محصولات محدود نمىگردد، بلکه ارائه خدمات و سرويس به مشتريان ازجمله فعاليتهاى عمده در اين حوزه محسوب مىشود و نظر به اهميت مديريت ارتباط با مشتريان نرمافزارهايى تحت نام CRM مورد بهرهبردارى قرار مىگيرند. |
با افزايش بکارگيرى اينترنت، پست الکترونيکى و فاکس، موج ديگرى از امکانات ارتباطي، سازمانهايى را که نيازمند برقرارى ارتباط با مشتريان خود مىباشند فراگرفته است. و مراکز call center تبديل به مراکز چندرسانهاى موسوم به contact center و نهايتاً به Interactive Contact Center گرديدهاند. Voice mail ،Fax ،Voice overNet ،Web callbacks ،Web chat ،Web و Phone calls ازجمله کانالهاى ارتباطى (contact channel) موجود در حال حاضر مىباشند. |
بدين ترتيب با تبديل call centers به contact centers مشتريان مىتوانند بجاى استفاده از تلفن، فاکس و يا پست الکترونيکى از روشهاى ديگرى نيز بهدلخواه خود جهت برقرارى ارتباط با فروشندگان و يا ارائهدهندگان خدمات، استفاده نمايند. از سوى ديگر نيز سازمانها و شرکتها در تلاش بکارگيرى راهحلهاى جامع در زمينه کسبوکار الکترونيکى مىباشند تا بتوانند ضمن حفظ مشتريان خود، خدمات بهترى را بهآنها ارائه نمايند. آمارهاى منتشره در رابطه با حجم مبادلات تجارى و يا ارائه خدمات، مبين اهميت بکارگيرى تکنولوژى تجارت الکترونيکى است. |
ازجمله پيشبينى مىشود، تعداد خريداران امريکايى که ازطريق contact centerها خدمات خود را دريافت مىنمايند بين سالهاى ۱۹۹۸ و ۲۰۰۳ به ۷۸ ميليون نفر افزايش يابد. |
چشماندازها در اين رابطه متحيرکننده مىباشند، پيشبينى مىگردد طى کمتر از سهسال آينده ۵۶ درصد تماسهاى مشتريان ازطريق شبکههاى وب صورت پذيرد و درمقابل تماسهاى تلفنى به کمتر از ۵ درصد کاهش يابد. |
چه اين آمار را باور داشته باشيم يا نداشته باشيم بکارگيرى مراکز تماس چندرسانهاى (multimedia contact centers) بسرعت جايگزين call centerها خواهند شد و براى اين انتقال بکارگيرى تکنولوژىهاى Unified Messaging و Web Integration اجتنابناپذير مىباشد. |
منبع آمار فوق Theresa Vanlaeken مىباشد که شرکت سينکام در مجله Objective خود ارائه نموده است. |
همچنین مشاهده کنید
- کارتهای اعتباری و بانکداری الکترونیکی
- ارتباط در تجارت الکترونیک
- ارتباط اشیاء تجاری توزیعشده براساس استاندارد(2) CORBA
- نیازمندیهای کاربر
- کاربرد مؤسسات ذینفع در فرآیند خرید online
- استانداردهای ایجاد اسناد در کسبوکار تجاری (۲)
- قوانین حقوقی حاکم بر کسبوکار الکترونیکی (e-law)
- امنیت اطلاعات در تجارت الکترونیک (۳)
- چگونگی انتخاب راهحلهای آماده در تجارت الکترونیک
- چرخه ژنریک تجارت (Trade Cycle)
- طراحی برنامه کاربردی براساس مدل کسب و کار
- نیازهای تجارت الکترونیکی
- زیرساختهای لازم جهت تجارت الکترونیکی (Infrastructure)
- مدیریت ارتباط با مشتریان(Customer Relationship Management)
- چالشهای کسب و کار
- امنیت اطلاعات در تجارت الکترونیک
- تعریف و انواع تجارت الکترونیک
- استانداردهای ایجاد اسناد در کسبوکار تجاری
- دولت الکترونیکی (e-Government)
- معایب تجارت الکترونیکی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه روز معلم مجلس شورای اسلامی دولت رهبر انقلاب نیکا شاکرمی دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی تهران پلیس زلزله قوه قضاییه پلیس راهور شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار خودرو بازار خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو سایپا کارگران تورم حقوق بازنشستگان
سریال نمایشگاه کتاب فیلم سینمایی عفاف و حجاب تلویزیون جواد عزتی مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس اوکراین نوار غزه انگلیس نتانیاهو یمن افغانستان ایالات متحده آمریکا
پرسپولیس استقلال فوتبال سپاهان تراکتور علی خطیر لیگ برتر ایران لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید باشگاه استقلال بایرن مونیخ لیگ برتر
هوش مصنوعی تلفن همراه اپل اینستاگرام گوگل همراه اول فرودگاه واکسن تبلیغات ناسا پهپاد
سرطان کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن بیماری قلبی دیابت مسمومیت داروخانه