دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 May, 2024
مجله ویستا
تعیین مواد و وسایل آموزشی
عوامل بيشمارى بر تعيين اينگونه مواد و وسايل تأثير مىگذارند که مهمترين آنها اهداف رفتارى موردنظر هستند. بهعنوان مثال، هرگز نمىتوان ادعا نمود که بهمنظور دستيابى به هدف يا اهداف خاصى در حيطهٔ شناختى بايستى از همان مواد و وسايلى استفاده نمود که در رابطه با اهداف حيطهٔ روانى حرکتى بکار گرفته مىشوند. |
بهطور خلاصه، در اين مرحله معلم بايستى دقيقاً صورت مواد و وسايلى را که مىخواهد مورد استفاده قرار دهد تنظيم کرده و قبل از اجراى تدريس نسبت به تدارک و آماده کردن آنها اقدام نمايد. مسلماً متغيرهاى زير در تعيين مواد و وسايل آموزشى نقش مؤثرى را ايفا مىکنند: |
۱. تنوع توانايىها، علايق و بهطور کلى سوابق و مشخصات فراگيران |
۲. تنوع و تعداد اهداف آموزشي |
۳. تناسب انواع رسانهها با منظور و هدف خاص موردنظر |
۴. مواد و وسايل موجود و يا ممکنالوجود |
۵. امکانات مالى |
لازم به يادآورى است که منابع مورد استفاده و نيز روش بکارگيرى آنها بايستى براساس آنچه مىخواهيم شاگردان ما بدانند، رفتارى که از خود بروز دهند و سطحى که مىخواهيم بدان برسند، باشد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سیدابراهیم رئیسی رئیسی بالگرد سقوط بالگرد رئیسی ایران سقوط بالگرد سقوط هلی کوپتر ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی
هلال احمر سردار رادان پلیس سیل تهران هواشناسی مشهد سیل مشهد بارش باران سلامت آموزش و پرورش سازمان هواشناسی
بورس خودرو بازار سرمایه قیمت دلار دلار یارانه قیمت خودرو بازار خودرو ایران خودرو حقوق بازنشستگان قیمت طلا مالیات
سینمای ایران سینما رادیو لیلا حاتمی زری خوشکام نمایشگاه کتاب علی حاتمی کتاب تلویزیون
قرآن
روسیه رژیم صهیونیستی ولادیمیر پوتین غزه اسرائیل فلسطین جنگ غزه آمریکا حماس چین اوکراین نوار غزه
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر انگلیس لیگ برتر منچسترسیتی لیگ برتر ایران فدراسیون فوتبال بازی تراکتور بارسلونا باشگاه پرسپولیس
سامسونگ ناسا آیفون هواپیما اپل موبایل تبلیغات نمایشگاه ایران هلث گوگل
سرطان رژیم غذایی آلزایمر استرس کاهش وزن مغز انسان دیابت ویتامین سالمندی