جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
تبیین مفاهیم اصلی رویکرد
رويکرد استفاده و رضامندي بر اين اصل استوار است که پيامگير رسانه، فعال است. براى رسيدن به تعريفى عينى از فعال بودن، محققان هوادار اين رويکرد به ابعاد گوناگون آن پرداختهاند. مثلاً پالمگرين و همکارانش (۱۹۸۵) به مسئلهٔ فعاليت مخاطب از ديد پردازش اطلاعت يا نسبت دادن معنا به اجزاى پيام مىپردازند. در اين زمينه، گارامون (Garramone) در سال ۱۹۸۳ در مورد اثر مجموعهٔ انگيزهها بر چگونگى پردازش تبليغات سياسى پخش شده از تلويزيون تحقيق کرد. همچنين، مکليود و بکر (۱۹۸۱) شواهد تجربى مشابهى را در مورد اثر انگيزهها بر پردازش محتواى رسانهها عرضه کردند. اينگونه بررسىها که در مراحل اوليهٔ تکامل هستند، نشان مىدهند که مخاطبان فعالانه محتواى رسانهها را پردازش مىکنند و اين پردازش تحت تأثير انگيزههاى فرد است. علاوه بر اين، مىتوان فرض کرد که ديگر عوامل، چون نگرشها، هنجارها و روابط خانوادگى و اجتماعى فرد نيز ممکن است بر چگونگى پردازش محتواى رسانهها اثر گذارد. گروهى ديگر پردازش را تنها به برخى ابعاد فعال بودن مخاطب (انتخابى بودن و درگير شدن) نسبت مىدهند. به هر حال، اين ارتباط، ضرورت پرداختن عميقتر به آنها را نشان مىدهد. |
در اين زمينه، اولين قدم، تبيين مفاهيم مرتبط با فعال بودن مخاطب از ديدگاههاى مختلف (مثلاً ابعاد فعال بودن مخاطب، استفادهٔ هدفمند و غيرهدفمند، رضامندى موردنظر و حاصل شده و ...) است. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت سیزدهم
هلال احمر قوه قضاییه یسنا آتش سوزی تهران پلیس بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت خودرو بازار خودرو حقوق بازنشستگان قیمت طلا قیمت دلار خودرو دلار سایپا ایران خودرو بانک مرکزی کارگران تورم
فضای مجازی سریال شهاب حسینی تلویزیون نمایشگاه کتاب عفاف و حجاب مسعود اسکویی سینما فیلم سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا حماس جنگ غزه اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس یمن ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید لیگ برتر بایرن مونیخ
هوش مصنوعی کولر تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول خودروهای وارداتی تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه دیابت بیماری قلبی کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی