سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
اهمیت تفکیک بازارها
تقريباً در هر صنعتي، عرضهکنندگانى که رويکرد بازارگراترى نسبت به کار خود دارند براى آنکه بتوانند محصول خود را بهصورت بهترى به مشتريان عرضه کنند به شناخت و نيازهاى آنان توجه دارند. کمتر صنعتى را مىتوان يافت که مشتريان آن نيازهاى مشابه داشته، همانند يکديگر و بهعبارت ديگر، همگن باشند. در بيشتر صنايع، عرضهکننده با مشتريان مختلفى روبرو هستند که هر يک نيازهاى خاصى دارد و و اين نيازها با خريد محصول معينى برآورده مىشود. |
در اين مبحث، جهانگردى را صنعت يا ترجيحاً مجموعه صنايعى تلقى مىکنيم که رشته محصولاتى را عرضه مىکنند که مشتريان آن، جهانگرد هستند. اين تعريف در قياس با ديدگاهى که در مباحث پيش مورد بحث قرار گرفت ديدگاه بسيار محدودى است اما کمک مىکند تا در آغاز امر، زمينهٔ اقتصادى اين فعاليت را بشناسيم. |
بازاريابان با شناسائى کردن مشتريان مختلف اميدوار هستند تا آنان را به گروهها يا بازارهاى مجزا طبقهبندى کنند. اين فرآيند، تفکيک بازارها ناميده مىشود. به اين ترتيب، بازاريابان مىتوانند دلايل مشترک براى خريد محصول در هر بازار، وجوه مشترک در رفتار مصرفکنندگان و واکنشهاى مشابه به فعاليت بازاريابى را بيابند. سپس، مىتوانند هر بازار را با ارائهٔ وجوه خاصل آن هدف قرار دهند و هر محصول را به روش خاصى به بازار عرضه کنند. اکثر عرضهکنندگان موفق محصولات جهانگردى دقيقاً به همين روش عمل مىکنند. |
علاوه بر اين: تفکيک بازارهاى جهانگردى يک فايدهٔ اقتصادى بسيار روشن دارد زيرا انواع جهانگرد (بازارهاى مختلف) تحت قيود اقتصادى متفاوتى فعاليت مىکنند و بر اثر فعاليت جهانگردى خود سهم اقتصادى متفاوتى خواهند داشت. براى مقصدها و و عرضهکنندگان کالاها و خدمات جهانگردي، بعضى از جهانگردان ارزشمندتر از جهانگردان ديگر هستند و بنابراين، شايد تلاش بيشترى را صرف جذب آنها بنمايند. سازمانهاى جهانگردي، بهويژه دولتها نيز ممکن است سياستهائى را در پيش بگيرند که جهانگردان مختلف را به يک اندازه متأثر نکند. |
بنابراين دو دليل اصلى براى مطالعهٔ تفکيک جهانگردان مختلف وجود دارد: |
- اتخاذ روشهاى متفاوت بازاريابى |
- بررسى محدوديتها و نقشهاى اقتصادى جهانگردان مختلف و تدوين سياستى که متکى بر اقتصاد رفتارى يا روانشناختى باشد. |
با اين تفصيل، روش تفکيک جهانگردان مختلف اهميت مىيابد. جهانگردان به روشهاى مختلفى قابل طبقهبندى هستند اما آن روشى معنادار است که استنتاج نتايج سودمند دربارهٔ بازاريابى و جنبههاى اقتصادى جهانگردى را ممکن کند. در اينباره، 'انواع' جهانگردان بهويژه از نظر عوامل اقتصادى بايد با يکديگر همگن باشند و در هر مورد معين تفاوتهاى ارزشمندى باهم داشته باشند. |
در اينجا، سه روش تفکيک بازارهاى جهانگردى بسيار سودمند است: |
- تفکيک بر مبناى هدف سفر |
- تفکيک بر مبناى رواننگارى |
- تفکيک تعاملى |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیسی شهادت ایران بالگرد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
تهران هواشناسی شهرداری تهران هلال احمر پلیس سردار رادان سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش مشهد سیل مشهد بارش باران
پیام تسلیت یارانه یارانه نقدی بورس قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار بازار خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان بازنشستگان
شهید رئیسی تلویزیون لیلا حاتمی سینما هنرمندان شعر سینمای ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سریال زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
رژیم صهیونیستی امیرعبداللهیان ترکیه روسیه چین ولادیمیر پوتین غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال منچسترسیتی تراکتور بازی بارسلونا
تبلیغات سامسونگ هوش مصنوعی اپل موبایل ناسا اینترنت نمایشگاه ایران هلث هواپیما
سرطان رژیم غذایی خواب آلزایمر زیبایی استرس کاهش وزن طبیعت