جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
سازمان وسایل ارتباط جمعی
گسترش علوم ارتباطات و نياز بشر به کسب اخبار و آگاهىهاى روزمره جهانى در حداقل زمان و ارزشگذارى خبر در گذر ثانيهها سبب شده است تا ضمن توسعه سازمانهاى ارتباط جمعى (Mass communication organization)، تخصصهاى گوناگونى نيز با توجه به اين نيازها بهوجود آيد. |
تشکيلات سازمان وسايل ارتباط جمعى در هر کشور با توجه به نيازهاى فرهنگي-اجتماعى آن بهوجود آمده است و هرچند که تفاوتهائى در ساختار سازمانهاى خبرى آمريکا، اروپا آسيا و آفريقا وجود دارد، با اين حال شباهتهاى آن نيز کم نيستند. طبعاً سازمان خبرى (News organization)، هر چند گستردهتر و عظيمتر باشند بىشک به تعداد بيشترى از خبرنگاران و روزنامهنگاران نيازمند است و به همين دليل از شعبه يا سرويسهاى بيشترى بهره مىگيرد. |
در اين مبحث، نمودار سازمانى تحريريه يک مؤسسه خبرى مورد تعريف و بحث، قرار مىگيرد. طبيعى است که تفاوتهاى اندکى بين تحريريه سازمان خبرى نوشتارى اعم از روزنامهها و مجلهها با سازمان خبرى شنيدارى يا گفتارى وجود دارد. بهعنوان مثال سرويس فنى در مطبوعات يک وظيفه، و در راديو يا تلويزيون وظيفه ديگرى دارد. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران غزه حسن روحانی روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
هلال احمر یسنا سیل آتش سوزی قوه قضاییه پلیس تهران بارش باران شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سازمان هواشناسی
بانک مرکزی دولت سیزدهم حراج سکه قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار خودرو بازار خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران
سریال نمایشگاه کتاب کتاب مسعود اسکویی تلویزیون عفاف و حجاب سینمای ایران سینما دفاع مقدس
اسرائیل رژیم صهیونیستی فلسطین حماس جنگ غزه اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس نتانیاهو ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال علی خطیر پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی گوگل کولر اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون خواب کبد چرب بیمه کاهش وزن دیابت داروخانه