سه شنبه, ۱۵ خرداد, ۱۴۰۳ / 4 June, 2024
مجله ویستا
پنج گام برای یکپارچه سازی محیط کار
اولین روز کار همیشه مملو از هیجان و اضطراب برای نیروی جدید کار است، به خصوص اگر این موضوع اولین تجربه او باشد. کیفیت اولین ارتباط، سنگ بنایی برای نوع و سطح ارتباطی است که بین افراد و گروه ها برقرار می شود. بنابراین از اهمیت اولین روز حضور یک نیروی جدید نباید غفلت کرد.
بدیهی است روند آشنا کردن نیروی جدید با محل کار که از آن به جا افتادن هم تعبیر می شود، می تواند موجب افزایش بهره وری شود. بنابراین ضروری است که فرد تازه وارد را به عنوان عضو جدید خانواده کاری به همکاران و همکاران را با نام و سمت به وی معرفی کنید.
در ادامه مقاله حاضر به چند اقدام مهم که شما به عنوان مدیر باید انجام دهید تا یکپارچگی محیط کار پس از ورود یک نیروی جدید حفظ شود اشاره می شود.
۱) تعیین محل کار:
هیچ گاه از تعیین محل کار و تامین لوازم و تجهیزات مورد نیاز نیروی جدید غفلت نکنید. بهتر است این کار بدون فوت وقت انجام شود و حتی به وی اجازه داده شود در صورت نیاز نسبت به برخی تغییرات جزئی متناسب با سلیقه خود اقدام کند.
با این حال توضیحات کافی در مورد نحوه عملکرد تجهیزات (فاکس، رایانه و...) و نیز روندهای رایج در سازمان جهت انجام برخی امور اولیه نظیر درخواست مرخصی، مساعده و... را باید در دستور کار قرار دهید.
۲) معرفی به کل واحدها:
ممکن است کسب و کار شما متشکل از چندین کسب و کار باشد، بنابراین معرفی نیروی جدید به بخش های مرتبط در کل سازمان نیز از جمله کارهایی است که شایسته است در اولین روز ورود نیروی تازه وارد، انجام شود.
۳) تحویل کارت ویزیت:
یک خوشامدگویی ویژه می تواند با ارائه یک دسته کارت ویزیت که نام و عنوان وی بر آنها چاپ شده باشد، آغاز شود. شاید برای یک تازه وارد به محل کار هیچ چیز خوشایندتر از این نباشد که یک بسته کارت ویزیت خود را روی میزش ببیند. این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که نیروی تازه وارد بدین وسیله موقعیت خود را در سازمان تعریف شده می بیند.
۴) انتخاب راهنما:
پس از این معارفه مختصر و مفید می توانید فردی که احساس می کنید با تازه وارد دارای تقارن شخصیتی و کاری است و آن دو می توانند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند را به عنوان راهنما جهت آشنایی با سیاست ها، رویه ها، فرهنگ و نحوه انجام کارها در شرکت، تعیین کنید.
۵) ارائه شرح وظایف:
شاید هیچ چیز بدتر از این نباشد که دقیقاً ندانیم نیروی جدید را برای چه استخدام کرده ایم و از وی چه توقعاتی داریم. تعریف مشخص از مشاغل لازم برای یک سازمان حاصل تعریف ورودی و خروجی سازمان و اهدافی است که باید تحقق یابد.
نداشتن شرح وظایف شغلی نه تنها به سردرگمی کارکنان می انجامد بلکه موجب می شود کارها در شرکت و سازمان شما به کندی و با هزینه بالا به انجام برسد. برخی معتقدند ارائه شرح وظایف سازمانی به کارکنان موجب می شود در شرایط اضطراری به جهت درخواست فعالیت هایی فراتر از شرح وظایف تعریف شده، توقعات مالی در کارکنان بالا رود. این طرز فکر ناشی از ناتوانی در تنظیم یک شرح شغلی دقیق و جامع بوده یا حاکی از ناتوانی در ایجاد روحیه سیستمی در افراد مجموعه است.
از این رو بهتر است با حل منطقی مساله یعنی ارتقای توان مدیریتی خودمان، از بروز پیامدها و حاشیه های مستهلک کننده انرژی ها جلوگیری کنیم.
منبع : مرکز توسعه کارآفرینی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
ویزای تضمینی ایتالیا کانادا
انتخابات ریاست جمهوری ایران انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم وزارت کشور امام خمینی ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ستاد انتخابات کشور محمود احمدی نژاد انتخابات 1403
طرح ترافیک ترافیک هواشناسی آتش سوزی تهران بازنشستگان سازمان هواشناسی پلیس شهرداری تهران دستگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان محیط زیست
قیمت خودرو قیمت دلار قیمت طلا حقوق بازنشستگان مالیات خودرو دلار مسکن بازار خودرو دولت سیزدهم بانک مرکزی ایران خودرو
تلویزیون سینما بازیگر سریال شعر سینمای ایران رسانه ملی دفاع مقدس
هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان اینترنت انتخاب رشته ویروس
رژیم صهیونیستی غزه فلسطین اسرائیل لبنان جنگ غزه آمریکا روسیه حماس چین حزب الله لبنان جو بایدن
پرسپولیس فوتبال استقلال رئال مادرید کیلیان امباپه رضا درویش باشگاه پرسپولیس جواد نکونام لیگ برتر لیگ برتر ایران لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر فوتبال ایران
تبلیغات همراه اول باتری ربات اپل مریخ مایکروسافت
استرس گرمازدگی افسردگی خودکشی بیماری قلبی سیگار