دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
یک جایگزین غیر کارکردگرا برای تبیین کاربرد رسانه ای
راههاى ديگرى نيز براى نظريهپردازى در خصوص سرمنشأ مخاطبان وجود دارد که از فرضيات کارکردگرا و رفتارگرايانه فوقالذکر اجتناب دارند. به عنوان نمونه، رِنک استورف مدلى به نام کُنش اجتماعي پيشنهاد کرد که بر اساس آن به گزينشهاى رسانهاى افراد به عنوان برآيند برنامههاى اجتماعى آنها نگريسته است - برنامههايى که بر اساس تعريف افراد از موقعيت موجود و تصورات آنها از مشکلات پيشرو شکل مىگيرند. استفاده از رسانهها را مىتوان بعضاً در قالب راهحل انگيزهمندى براى يک مشکل قابل تصور تفسير نمود، اما بيشتر مواقع و به احتمال قوىتر، کاربرد رسانهاى تنها بخشى از زندگى روزمره است که مىتواند تعاريف متنوعى داشته باشد. در اين نظريه، تکيه اصلى بر تفسير کاربرد رسانهاى است به عنوان کنشى معنىدار در يک وضعيت اجتماعى خاص و نه تلاش براى يافتن يک علت ساختارى يا رفتاري. مکتب جامعهشناختى مربوط به اين نظريه، نه کارکردگرايي، بلکه پديدار شناسى و کُنش متقابل نمادين است. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل ایران آمریکا شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان حجاب جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی
فضای مجازی قتل هواشناسی تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران سیلاب سامانه بارشی آموزش و پرورش سازمان هواشناسی باران شهرداری
خودرو بانک مرکزی بازار خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو دلار یارانه مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان تورم
تلویزیون مهاجرت مدرسه نمایشگاه کتاب سینمای ایران دفاع مقدس صدا و سیما مسعود اسکویی صداوسیما موسیقی سریال مهران غفوریان
معماری
رژیم صهیونیستی غزه حماس فلسطین جنگ غزه روسیه اوکراین امیرعبداللهیان طوفان الاقصی ایالات متحده آمریکا نوار غزه جنگ اوکراین
فوتبال استقلال لیگ برتر جواد نکونام رئال مادرید عبدالله ویسی سپاهان بارسلونا بازی لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس
باتری گوگل آیفون اینستاگرام مایکروسافت سامسونگ اپل عکاسی ناسا
ویتامین چای کاهش وزن توت فرنگی سیگار فشار خون کبد چرب