پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 16 May, 2024
مجله ویستا
یک جایگزین غیر کارکردگرا برای تبیین کاربرد رسانه ای
راههاى ديگرى نيز براى نظريهپردازى در خصوص سرمنشأ مخاطبان وجود دارد که از فرضيات کارکردگرا و رفتارگرايانه فوقالذکر اجتناب دارند. به عنوان نمونه، رِنک استورف مدلى به نام کُنش اجتماعي پيشنهاد کرد که بر اساس آن به گزينشهاى رسانهاى افراد به عنوان برآيند برنامههاى اجتماعى آنها نگريسته است - برنامههايى که بر اساس تعريف افراد از موقعيت موجود و تصورات آنها از مشکلات پيشرو شکل مىگيرند. استفاده از رسانهها را مىتوان بعضاً در قالب راهحل انگيزهمندى براى يک مشکل قابل تصور تفسير نمود، اما بيشتر مواقع و به احتمال قوىتر، کاربرد رسانهاى تنها بخشى از زندگى روزمره است که مىتواند تعاريف متنوعى داشته باشد. در اين نظريه، تکيه اصلى بر تفسير کاربرد رسانهاى است به عنوان کنشى معنىدار در يک وضعيت اجتماعى خاص و نه تلاش براى يافتن يک علت ساختارى يا رفتاري. مکتب جامعهشناختى مربوط به اين نظريه، نه کارکردگرايي، بلکه پديدار شناسى و کُنش متقابل نمادين است. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران دولت آمریکا مجلس شورای اسلامی مجلس تعطیلی شنبه ها دولت سیزدهم قوه قضائیه شورای نگهبان رهبر انقلاب حسن روحانی مجلس یازدهم
مشهد سیل سیل مشهد قوه قضاییه تهران هواشناسی قتل شهرداری تهران پلیس بارش باران فضای مجازی سازمان هواشناسی
خودرو مالیات قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو مسکن بانک مرکزی قیمت طلا دلار سایپا بورس ایران خودرو
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون سریال فردوسی کتاب شاهنامه سینمای ایران سحر دولتشاهی مهران مدیری
دانشگاه تهران شورای عالی انقلاب فرهنگی فضا تحقیقات و فناوری
رژیم صهیونیستی روسیه غزه جنگ غزه حماس ترکیه چین اوکراین نوار غزه طوفان الاقصی افغانستان یمن
فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر جواد نکونام بازی لیگ برتر ایران رئال مادرید باشگاه استقلال فولاد خوزستان فولاد مهدی طارمی
هوش مصنوعی گوگل عیسی زارع پور سرعت اینترنت تبلیغات دوربین تلفن همراه موبایل ناسا اپل
دیابت خواب سرطان چاقی کاهش وزن زوال عقل بارداری کودک نمک