شهرکی نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مولدسازی سهام شرکت ملی نفت، یکی از تحولات بنیادین اقتصاد ایران در دهه آینده باشد، گفت: واگذاری شرکت ملی نفت سه هدف راهبردی تأمین مالی غیرتورمی و مردم، افزایش شفافیت و کارایی در مدیریت داراییهای نفتی و تبدیل نفت از منبع بودجهای به موتور سرمایهگذاری ملی را دنبال میکند.